mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Sicket väder...

Kategori: Vardag

vi har idag!

Strålande sol, klarblå himmel, vindstilla och +9 grader.

Hösten när den är som allra bäst!
Och läge för en riktigt lång söndagspromenad med andra ord!

Har precis planterat ljung i balkonglådorna.
Silverfalls är fortfarande gröna och vackra, och lååånga,
de hänger snart ner till grannen under...
De får samsas med den ljusrosa ljungen så länge...
(ifjol höll de sig gröna hela långa kalla vintern)!
Riktigt snyggt blev det!

Jag har det nog ganska bra jag!  ;-)
Sova tills jag vaknar av mig själv
(idag ända till kl 11...)
Ta min skål med youghurt och All Bran
och sätta mig i solen för året sista
(?) frukost på balkongen...

Igår stannade jag till en stund på Olof Palmes Torg här i Sundsvall.
Några ungdomar hade tagit initiativet till en manifestation mot rasism.
Representater från både V och M talade, och även några av åhörarna steg
fram och sa några ord. - Lite musik, - och väldigt många poliser...

Hela familjen var bjuden på lördagsmiddag hos dottern M och hennes familj.
Även om man är viktväktare kan man äta i princip allt,
och taccosbuffén var helt perfekt!!
Massor av grönsaker, några skal, köttfärs och nyttiga såser!

Tyvärr var Snusmumriken tvungen att stanna hemma,
han hade så i i bängens ont huvudet att han kräktes...
Har fortfarande inte sett till honom idag,
men smög in nyss för att se att han lever...
Men han funkar så, - sover tills han blir frisk!

Gårdagens stegmätare visade dryga 7000 steg,
i fredags var det knappt 7000...
Detta går inte an!

Såå, bloggrundan får jag ta lite senare,
bäst att skynda sig ut i solen!


Perfekt bjudmat för en viktväktare...  ;-)
Tack M!



Kommentarer

  • Linda säger:

    Samma väder som här med andra ord.. strålande. Vi har också höstat på. Fast lite sorgligt är det att allt fryser bort snart... :-(

    2010-09-26 | 15:47:13
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Helena säger:

    Ja idag har det varit underbart.

    Jag har inget inbokat till veckan ännu så har du ork kanske vi ska ta en sväng på Ikea en dag?

    Där blir det många steg.=)

    Ha en skön kväll vännen!

    Kram

    2010-09-26 | 15:53:48
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Det lät vackert med dina balkongplanteringar! Har du det på en bild eller två?? ;D

    2010-09-27 | 11:55:08
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: