mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Snopet...

Kategori: Vardag

nog ringde en sköterska mig imorse och avbokade dagens läkarbesök!

Förklaringen var att läkarna hade ändrat sina scheman...?!

Jag kunde få återkomma om "några veckor"
så skulle de nog hitta en ny tid...
Den läkare jag blivit lovad hade även blivit utbytt.

Hmmmm...

Just nu känns det som jag behåller min vanliga gamla häslocentral,
med min vanliga unga läkare!

Eftersom tvättkorgen svämmade över av smutstvätt
tillbringar jag istället dagen med att tömma den.
Härligt höstväder, men tvätten får nog hänga inomhus,
tror knappast det torkar ute!?

Spännande värre är det, för jag ska till Viktväktarna för vägning i kväll!
(egentligen ska onsdagar vara min dag, men just imorgon är jag bortrest)
Har svårt att tro att det hänt något med vikten,
(om det inte är viktökning vi snackar om)
har ju ägnat veckan åt att äta som aldrig förr!


Gotlandsbilden har jag visat förr,- men den tål att ses igen  ;-)
Från vänster, Prinsen, som från och med nu byter namn till Vilde Bill (6 år)
Hönapöna (11) med Lilla Bus (1) i famnen, och till höger Stora Bus (5)

Kommentarer

  • Annica säger:

    Men vad menar dom? Ska DU höra av dig igen om några veckor? Eller blir du kallad? Hur konstigt som helst verkar det i alla fall.

    Brunt, grönt och plommon... Ja det sista vet du ju att jag inte har några som helst problem med. ;-)

    Men brunt och grönt... Nu gav du mig en utmaning att bita i! Kul!

    KRAM!

    2010-09-28 | 12:26:22
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/
  • Linda säger:

    Bah... kan dom göra precis som dom vill på det där stället???!!! Hm!



    Så många fina "bus" du har. jag har bara en. Fast min bus börjar ju vara ganska stor nu - 7 år.

    2010-09-28 | 12:40:36
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Linda säger:

    Svar: Att det inte var "dina på riktigt" hade jag fattat. Men jag antar att dom känns som "dina". För det verkar då svärmor tycka om min bus.



    Jag är förresten också född -72. En bra årgång. Fast min mamma hann precis fylla 19!

    2010-09-28 | 14:22:03
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • ejmis säger:

    Hmmmm...ingen bra början hos nya VC. =/

    2010-09-28 | 15:41:03
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: