mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Som man sår...

Kategori: Sämst just nu

får man skörda...

Har jag fostrat en ansvarslös slöfock och latmask?!

Ork finns ju till att umgås med kompisar och flickvän,
till att träna varje dag och till att åka runt i bilen...

Men när det kommer till att ge mamma ett handtag
tar både orken och tiden slut helt plötsligt...
(det är inte ofta jag ber om hjälp, och han bor ju faktiskt här nu...)

Han är ju bara sååå trött!
Och han hinner faktiskt inte just nu...
"Måste det verkligen göras precis nu"?!

Lite less blir jag allt!

Har jag helt enkelt skämt bort honom!?
(behöver inget svar, - jag vet! Jag har skämt bort honom alldeles otroligt,
och gör så fortfarande.. Blivande svärdotter kommer inte bli glad...)!
Eller är det denna förbaskade arbetslöshet som gör honom deppad?!

Ärligt talat, så här brukar han inte vara!
Vill bara skrika, - "ryck upp dig, sötnos"!!
Men orkar inte börja bråka om det...
Suck!!



Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning o tack för dina goa rader hos mig!! Jag hade på morgonen lagt ut foton på ringen på bl.a. FB...och sen visste alla! Inte gjorde det nåt!

    Hm...känner igen ditt dilemma! Men jag anser att som vuxet barn så spelar det ingen roll hur bortskämd man blev som liten!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-09-15 | 06:36:35
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Carina säger:

    som arbetslös blir man tyvärr lite slapp, tidne räcker inte hur konstigt den en låter.

    Det händer nå+t konstigt i hjärnan. Jag får mer gjort när jag har arbete :-)

    Sen tror jag absolut att alltför många är söndercurlade idag, har flera i min närhet också!

    Slå näven i bordet, nu jäklar!!

    Kram Carina

    2010-09-15 | 07:22:56
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Känner igen det där MEN efter dottern bott i Stockholm själv har det blivit MYCKET bättre!! Idag lagade hon middag trots att hon varit i skolan hela dagen.

    2010-09-15 | 20:07:32
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Liiiite sur blir jag på din son eftersom jag vet hur du mår vissa dagar. =/

    Kram!!

    2010-09-15 | 21:31:04
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: