mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Eftermiddagsfika med...

Kategori: Funderingar

er, - mina goa vänner...

Jag tar, som vanligt, en kopp svart kaffe, - vad tar du?

Vore himla skönt att få några tips inför sommaren.
(det är väl sånt man kan snacka om vid fikat?)
undrar så över vad ska jag göra under "semestern" i år...

Vissa kriterier finns naturligtvis,
behöver inget typ hålligång, men gärna en del att se, lite lagomt lugn och ro sådär,
och ett ställe det känns bekvämt att resa ensam till...

Om jag ska se det hela från den positiva sidan är det också
så att jag inte behöver ta någon hänsyn till någon annan när jag bestämmer
vart jag ska resa, eller vad jag ska göra... Eller när jag ska åka!

Jag kan också ta ledigt
(*harkel, tillhör ju ledighetskommitéen) precis när som helst!

Det som drar ner glädjen lite är väl att budgeten är begränsad
(ledighetskommitéen ni vet)
Samt att jag inte har någon att planera semestern tillsammans med...
(fördelar och nackdelar med precis allt...)
Och att det (nästan) alltid blir en massa olika tillägg som ensamresenär!

Idag fick jag med posten en broschyr om Finland, Estland etc...
Kan det vara något?
Eller fjällen? Västkusten? Stockholm? Göteborg?
Kanske ska jag söka mig utrikes, t ex till London? Rhodos? Jazzfestivalen i Riga?
Sista-miuten vart som helst?
(drömmen är ju förstås Jersey, - men tyvärr alltför dyrt...)

Jag har inga som helst problem med att resa ensam,
men behöver alltså tips på resmål!

Sååå, mina goa vänner...

Nu tar vi påtår, och så kan ni väl komma med några förslag?!


Kommentarer

  • Linda aka Javamorsan säger:

    Är ju lite partisk. Men Göteborg är en perfekt stad att åka till på sommaren tycker jag. Jag bor här så kanske är därför jag tycker så. men här finns massor att se och göra som inte kostar så mycket :)



    Jag dricker kaffe med socker nog därför jag är så söt misstänker jag.

    Ha en fin dag nu och glöm inte att det är onsdag ;)

    2011-04-13 | 15:36:38
    Bloggadress: http://baralinda.se/wordpress/
  • Linda/Candygirl säger:

    Oj såna tips har jag inte alls. Vi är ju nästan alltid till grekland så jag har noll koll på annat.

    2011-04-13 | 16:38:32
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Anonym säger:

    Kiviksmarknad, Kiviksmusteri och en liten trevlig bed en breakfast i några dagar på Österlen.



    Annars finns det plats här i Borås.



    Kaffet dricker jag med mjölk.



    Kati

    2011-04-13 | 17:21:11
  • Johanna säger:

    österlen i skåne är ett tips från min sida, underbart fint på sommaren



    ja vi hade 20 grader i söndags underbart, hoppas det blir så fint i helgen med! vore underbart! :)

    2011-04-13 | 17:35:30
    Bloggadress: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
  • Johanna säger:

    jag hoppar över kaffet och tar te istället :)



    oh ja då måste besöka österlen i sommar då... :) lova mig det :) finns mkt fint.. :) kvivik, haväng, stens huvud, ystad mysigt värre :)



    hoppas med få sova inatt inte varit mig själv idag på jobbet... :( kram

    2011-04-13 | 20:05:12
    Bloggadress: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
  • Carina säger:

    Som flera andra redan skrivit så är Österlen ett tips, underbara ställe. Vi var där ca 1 vecka i somras och jag hade gärna stannat ytterligare 1 vecka. Massor att se och göra. Riga är toppen, var där i augusti ett par dagar. Jag gillar inte själva båtresan, alldeles för mycket festande och slitna båtar, iaf den vi åkte båda hållen med. Om jag skulle åka ensam skulle jag nog åka till Underbart söta/mysiga Tällberg i Dalarna, måste vara rekreation till tusen att "bara vara" där under några dagar.

    Kram och lycka till med letandet :)

    2011-04-13 | 21:19:27
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Det blir tyvärr ingen längre resa för mig i sommar som jag hade tänkt...Gotland du vet...men jag gör gärna MÅNGA dagsturer om du är sugen? Kram!!

    2011-04-13 | 21:59:59
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Lillaviola säger:

    Vilhelmina med omnejd,är alltid vackert även vid regn=)

    Men annars är det nog bara att ta en resa dit budgeten tillåter...



    Vår stora (hostharkel) budget gör våran semester lite kortare än önskat,men då vi förra året inte kom någonstans så ska jag inte klaga.



    För mig är en semester när vardagen byts ut och turordningen är annorlunda.



    Mitt kaffe intogs idag med en skvätt mjölk och INGENTING till. Jag försöker och det är lite trist=/. MEn sommaren ger mig inga val liksom...



    Kramkram och ha en bra dag!Viola

    2011-04-14 | 12:09:25
    Bloggadress: http://www.lillaviola.bloggplatsen.se
  • Lillaviola säger:

    Det här med bloggadressbyte har både för och nackdelar...

    Jag ska viska när jag gör inlägg=) Kram kram

    2011-04-14 | 13:30:34
    Bloggadress: http://lillaviola.bloggplatsen.se
  • Ingrid säger:

    Tar kaffet och funderingen idag istället... (Torsdag) Här blir det husbilen det hade du väl redan räknat ut. Men inte någon fantastisk resa utomlands eller flera veckor eller så. Nej, här är det mindre resor på 2-3 nätter som avhandlas.. har ju gården och djuren, och pappa och allt annat..

    Ett altantak som ska bytas, ett garage som ska byggas, helst en ommålning av ladugård.. Du ser vettitusan om det blir så mycket semester över fniss. SÅ är det alltid här, hur mycket som helst att göra TUR vi TRIVS HEMMA! Men som sagt någon tur till Skåne och Österlen, Bohuslän och en Ölandstripp i vår ska det väl bli.

    2011-04-14 | 13:31:58
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Jag tar gärna mitt kaffe svart jag med :)

    Tallinn skulle jag gärna vilja åka till. Lagom långt bort, lagom varmt (tror jag) och en underbar gammal stad att strosa runt i. Annars grekiska övärlden, vilken ö som helst för min del. Varmt, soligt, havet och fina städer att strosa i. Haha jag gillar visst att strosa i städer :D Kram

    2011-04-14 | 14:42:25
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Svar: Torsdag stämmer bra det =)

    2011-04-14 | 16:28:49
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • soffie säger:

    om jag skulle resa ensam skulle jag nog välja en storstad eller en solig strand ,jag skulle ta Barcelona där finns båda eller Rom är ju så intresserad av gamla byggnader och kyrkor,

    men om jag bara skulle ta med mej en hel väska med böcker skulle jag ta en charter en vecka till ett soligt land,

    Hoppas du hittar ditt resemål!

    kram

    2011-04-15 | 09:51:20
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Pernilla säger:

    Jag tar en Latte jag. Sommarsemester firar vi hemma. Bor ju i semesterparadiset så det är skönt att bara vara. Har bokat av två hela veckor i sommar och hoppas på att resa bort i höst i stället, till värmen.

    /P

    2011-04-15 | 11:57:45
    Bloggadress: http://pernillaochpuma.blogg.se/
  • Annica säger:

    Ja du... Kommer aldrig förstå hur jag fastnade i hans garn från början. Och att komma ur det verkar svårare än svårast. Fast jag inget hellre önskar!

    Inget lösenord lämnades ut. Varken till henne. Eller till den trevliga "josefin" som äääääääälskar min blogg och sååååååå görna vill ha lösenordet. Nån måste tro att jag är helt utan hjärna.



    Jag skriver ju inte så ofta så du behöver nog bara kolla nån gång i månaden. ;-)

    KRAM!!!

    2011-04-15 | 19:32:36
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/
  • Marie säger:

    Oj, resmål...

    Öland eller Gotland, fast det är sjukt mkt folk där, men det är det väl överallt på sommaren.

    Jag är sugen på Bornholm, kanske i början på juni. Vi får se vad budgeten tillåter,ska ju bygga mitt växthus!

    Tur man kan ta dagsutflykter... borta bra men hemma bäst.



    Såg hos någon att du har tävling, men hittar inte den!



    Trevlig helg, Kram marie

    2011-04-16 | 08:32:18
    Bloggadress: http://maryonthemountain.blogspot.com

Kommentera inlägget här: