mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Morrn, morrn...

Kategori: Vardag

lyckades med konststycket att somna om till ljudet av kvittrande småfåglar  ;-)
(och en och annan skränande fiskmås)

Nu får jag ju brått, för jag måååste städa trapphusen innan jag kan gå på bröllop!
(tur man inte behöver klä upp sig inför det kungliga bröllopet)

Men först en kopp kaffe för att kvickna till, och en koll på nyheterna för att se
om det brutit ut något världskrig medan jag sovit...
(hoppas mest få höra att de hittat den försvunne 23-årige grabben här i stan, - välbehållen!!)



Liten rättelse, det var INTE mina fönster barnbarnet och jag putsade (förra inlägget),
det var deras villa som numer har gnistrande rutor...
Sockerbönan insåg att det borde finnas pengar att tjäna i fönsterputsarbranchen,
hon räknar nu med att få betalt av sina föräldrar för utfört arbete...
Och du Systeryster, - Vilde Bill sa igår, - med en tung suck, - "åååhhh vad jag saknar Gotland",
Även Stora Bus brukar säga att hon lääängtar tillbaka till er...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Morning, morning... this is Borås calling....



    Jag har samma schema idag som du..... tvätt, brölopp i nattlinne och utan hatt.... Oops!



    Kati

    2011-04-29 | 09:30:50
  • hemlig bokvän säger:

    Hej!

    Jag har fått äran att bli din hemliga bokvän. Jag har kikat runt på din blogg och ska försöka lära känna dig ännu mer så jag kan plocka ihop ett bra paket till dig.

    Ha det gott!

    2011-04-29 | 10:05:48
  • Mystjejen säger:

    Önskar dig en toppenfin fredag o rn härlig helg kramar fina

    2011-04-29 | 10:08:37
    Bloggadress: http://Blogg.mystjejen.se
  • Marie-Louise säger:

    Ja nu är det bröllops yra, igen :) Fast nej jag ska nog inte titta på det, jag måste skriva grupparbete... Trevlig helg. Kram

    2011-04-29 | 10:11:25
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Lejonkvinnan säger:

    Har inte brytt mig ett dugg om det där bröllopet faktiskt, jag sitter ute i solen istället :) Får hoppas att det kommer något sammandrag i kväll :)



    Kram

    2011-04-29 | 13:48:38
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Jag har myst i soffan med Ada och kollat in alla hattar och klänningar! Annars har jag tvättdag idag, så måste jag fixa iordning mej till i kväll då jobbet mitt ska spela bowling och käka mat.

    2011-04-29 | 15:57:40
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • systeryster säger:

    Kan meddela att Gotland finns kvar, obs jag har MÄNGDER av fönster som är skitiga! Jag tänkte bara om det är så att..............

    2011-04-29 | 16:14:24

Kommentera inlägget här: