mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Första höstmånaden...

Kategori: Nonsens & Hovendroven

ligger framför oss, September, med sina oskrivna blad...

Fast lite vet jag ändå vad månaden innebär för min del,
börjar väl med helgen som kommer, - då åker jag till Rättvik och Dalhalla
för att bl a se och höra Fyrverkerikonserten.
En tillställning jag verkligen kan rekomendera,
tror det blir fjärde, alt femte, gången jag upplever den magiska stämningen där...

På måndag träff med 
Helena, Ejmis och Tossan för lite shopping och mycket pladder!

Helgen efter det ska jag umgås med Systrarna Bus, helgen lång,
medan mina döttrar och deras respektive förlustar sig i huvudstaden.
Egentligen tänkte dottern B och hennes O fira sina första 20 år tillsammans,
men med lite huvudräkning och funderade kom de fram till att det skulle de nog gjort ifjol,
nu får de istället fira 21 år  ;-)
Hur som helst, en weekend i Stockholm blir det iallafall...
Dottern M och hennes F ligger bara strax efter i antal år tillsammans!

Helgen efter det fyller Snusmumriken 25 år. Kalas planeras!

Ser nu i min almenacka att jag ska vara med Buset även sista helgen i månaden,
minns inte varför, kan det vara så att de vuxna ska göra höst i fjällstugan?!
(om jag inte skriver i klartext vad som händer minns jag det inte, - hallååå?!
Jag som förr kunde hålla hur mycket som helst i skallen...)

Den 19:de drar jazzklubben igång sitt program,
startar upp med besök av självaste Nisse Landgren.
Klart jag måste komma iväg på det!
Och så är det alla dessa biobiljetter som ligger och frestar...
(tack raringar för alla filmtips som jag fått)

Ryktas att Systeryster och hennes man kommer upp till norr några dagar i sept,
hoppas det, för det var länge sedan vi träffades!

Ja, - det var väl i stort sett mitt september, - som planeringen ser ut nu.
Ganska fulltecknat alltså!
Med bara skojsigheter  ;-)

Som vanligt blir det lite ögongodis så här vid månadsskiftet  ;-)
Mr September him self!

En liten påminnelse om att ta in veden innan vintern!




Kommentarer

  • Linda/Candygirl säger:

    Oj vad mycket du har på programet. Här är det mest höstfix, makens födelsedag och toabygge som gäller...

    2011-09-01 | 08:05:06
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Lotta säger:

    Mr September var inte riktigt "min kopp te" hahaha



    Kram

    2011-09-01 | 14:58:07
    Bloggadress: http://findmyplace.blogg.se/
  • Cicki säger:

    Vad mycket härligt du planerat in. Än är min almanacka rätt tom. Tantträff på onsdag än så länge. Vi är fem tanter från reumatikerföreningen som träffas och äter lunch hos varandra. Fyra fibrotanter och en med RA. Egentligen kallar vi oss för "skrivargruppen", men numera pladdrar vi mer än vi skriver....:-)

    2011-09-01 | 22:58:21
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.com/
  • Trolda säger:

    Fullbokat...Härligt! Härligt också med lite manlig "fägring"...;-)



    Trolda - önskar en fin helg! =D

    2011-09-02 | 19:18:17
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: