mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Skärpning...

Kategori: Vardag

i bloggen!

Ser ut som om det här håller på att förvandlas, sakta men säkert,
till rena rama läsecirkeln/bokbloggen!
Och det var inte meningen...
Jag gör ju trots allt lite annat än läser också,
och har en och annan tanke om annat än böcker...

Så, här kommer ett helt vanligt ditten datten inlägg!

Kan ju börja med att berätta om veckan som gått,
- i måndags fick jag besök av en gammal
(jodå, hon hade blivit gammal hon också)
vännina från krog & partytiden...
Härligt när man bara fortsätter samtalet där det slutade senast,
- för ca 20 år sedan...
Trots att samtalsämnena kanske
(förhoppningsvis) blivit lugnare och klokare,
lite annat än karlar på tapeten så att säga  ;-)

I tisdags var
Helena, Ejmis, Tossan och jag till Timrå Gårdsbutik.
Det är en liten (om jag skulle uppskatta, - kanske 60 kvm) butik,
belägen i mitten av ingenting, - en liten by...
men en butik man kan tillbringa oceaner av tid i...
Jag tror vi var där i ca 3½ timme denna gång!
Tossan hade ringt dagen innan och specialbeställt lunch för sällskapet,
och när vi kom till butiken stod bordet dukat för oss,
vi serverades en god kycklinggryta med sallad.
Kaffe och kladdkaka som dessert.
Allt till det humana priset 70:-
(och så sägs det att Sundsvall har de högsta lunchpriserna i landet)?!

Onsdag tog jag igen mig... Torsdag likaså...
(men fick ihop några långpromenader iallafall)

Fredag fick jag besök av Vilde Bill som var lite hängig och behövde
vila från skolan...
Jag är riktigt glad över att han ville göra det hos mormor,
inte så ofta man får rå om ungarna en och en så att säga...

Jag fixade en ordentlig veckostädning, - vilket var ett tag sedan  ;-)
Inser att det borde beställas fönsterputs snart, men först ska jag vänta
in VÅREN.
(och när våren kommit bör jag vänta tills de sopat gården, annars är fönsterputsen
helt bortkastad... Det är mycket att tänka på när man ska leja hjälp)

Jag ska nu strax hämta upp Stora Bus, hon ska följa med mig på en storloppis,
(jag behöver verkligen ingenting, men det är skoj att kika på alla pryttlar och ting)
och efter det möter vi upp Vilde Bill, Hönapöna samt min mamma.
Vi ska nämligen gå på bio, Walt Disneys Trassel, och så blir det antagligen
pizza eller hamburgare som avslutning...

Det var min vecka det!

Och om någon skulle ha missat det, - så har jag läst en och annan bok  ;-)



Jag fotade dukningen på tisdagslunchen för att jag skulle minnas servettvikningen...
Har ändå glömt hur man gjorde den!
Suck...

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Det låter som en rätt bra vecka tycker jag... Kram!

    2011-02-06 | 11:33:50
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Nina Lindh säger:

    Snyggt dukat!

    2011-02-06 | 14:47:37
    Bloggadress: http://ninalindh.blogspot.com
  • ejmis säger:

    När jag ser den bilden så tror jag faktiskt att jag minns hur man gjorde!! =)

    KRAM!!

    2011-02-06 | 15:33:14
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • sweetmama säger:

    Snygg vikning men är det en servett? Ser nästan ut som att det skulle kunna vara två :)

    2011-02-06 | 16:26:25
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här: