mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Helgplanering...

Kategori: Familj

av det trevligare slaget...

Imorgon bitti drar döttrar och mågar iväg på äventyr,
(kommer hem igen söndag eftermiddag/kväll)
kvar lämnar de fyra små försvarslösa barn i händerna på mormor...
(eller snarare, - mormor i barnens våld...)

Vi ska tillbringa helgen hemma hos familjen Bus,
där finns gott om utrymme för lek och egna sovrum till var och en.
Vi får hoppas på något mildare väder
(idag -30,2) så vi kan vara ute en del!
Om inte så hittar vi säkert på en hel del att göra inomhus...

Kyl och frys är enligt uppgift välfyllda,
min mamma står beredd om hjälp av något slag behövs,
vi kommer ha det hur bra och mysigt som helst!

Jag packar ner dator och böcker,
någon lugn stund ska det väl kunna bli  ;-)

Jag kan ju alltid köra med mutor... eller hot...


Liten sagostund kanske...


Kommentarer

  • kaffehörnan säger:

    Tack rara du, roligt att hitta nya bloggar

    Jag kan vara hård i min blogg många gånger, kan tänka att många får den känslan att jag hatar barn.

    Men så är inte fallet, har ej barn men hatar ej

    Jag skriver en vanlig blogg där jag skriver vad jag tycker

    Jag blogga på metro innan, många barnfamiljer, ska man våga skriva som dom gillar

    Nej de kan jag ej göra

    2011-02-24 | 11:49:33
    Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
  • kaffehörnan säger:

    Härlig bild, den säger mycket kärlek

    Jag skriver alltid med hjärtat

    Du verkar en härlig person, ja lite mutor lockar alltid

    2011-02-24 | 11:53:38
    Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
  • Anonym säger:

    Lycka till med alla barnen.... ha en kul helg!



    Kati

    2011-02-24 | 17:24:04
  • Lotta säger:

    Vad härligt att få rå om barnbarnen

    Kram

    2011-02-26 | 09:44:25
    Bloggadress: http://findmyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här: