mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hönapöna gästbloggar...

Kategori: Helg

Hej! såkallade hönapöna här och bloggar som sagt!
Det första jag bara vill tillägga är att min mormor är underbar! Älskar henne.

Har haft tur och fått tillbringa min helg med mormor, Lilla Bus, Stora Bus och Vilde Bill !
Vi har haft så mysigt! först kollade vi på barnprogram där alla, tillochmed jag satt däckad framför tv:n. Efter ett tag, dök Lilla Bus favorit Pippi fram! 
- Pippi! Pippi! tjöt Lilla Bus.
 Igår (fredag) kollade vi på Let´s Dance . Satt och gosade med allihopa :)
Men, småbarnen hade lite svårt att hålla fötterna i styr, så de sprang runt överallt här.
Tillslut kom Lilla Bus och satte sig, men sen såg hon ju dem där leksakerna som låg där borta... Nä, nu dög inte tv:n längre, så då vart det lek och bus i stället!

Efter några varv runtsprungit i rummen, kommer alla tre (Vilde Bill, Stora Bus & Lilla Bus) hjäspande och gnuggandes i ögonen.
En timme senare låg alla små liven och snarkade i sina små sängar ! :')

Imorse, vaknade jag 08.20 , vilket jag tycker är överdrivet tidigt på en helg speciellt!
O det är inte varje morgon man vaknar utav skrikande barn!

Tio minuter senare hade jag kämpat mig upp ur sängen.
Medans jag gick morgontrött omkring och halvsov, gick Stora Bus och klädde på sig.
Kläd/modeintresserad som jag är, gick jag gärna och hjälpte till och valde kläder och fixade håret på henne.
Ja, fast hon fick så klart hjälpa till.
Dagen till ära andvände Stora Bus sitt "Hello Kity"- läppglans!

Så här är "dagens outfit" :

Gulligt :)




Lite mer poser:



En till:


och sist men inte minst:



Håret gjorde jag så att igår innan hon gick och lade sig till sängs gjorde jag två flätor.
Imorse släppte jag ut flätorna och sedan satt jag bara upp det i en hästsvans.
Med Stora Bus blonda, underbara hår fick hon små änglalockar!



Idag så har vi bara tagit det lugnt. Vilde Bill och Stora Bus gick ut och lekte ett tag.
Medans dem var ute så gjorde jag om en bild till kära mormor, på oss barnbarn.
Ett slags collage.
Här är det:

hihi:)



Nu blir det Melodifestivalen och mys i soffan ikväll igen!




Jag vill bara berätta att jag måste ha en av de bästa mormödrar som finns i hela världen!
Hon ställer upp på allting, och jag vill tacka hon för det.

Puss o Kram.

// Hönapöna

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Hej Hönapöna!

    Kul att du gästbloggar =)

    Vilken mysig helg ni verkar ha och visst är det så att ni har världens bästa mormor.

    Kram!!



    ejmis

    2011-02-26 | 19:51:18
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Vad mysigt med ett inlägg från ett barnbarn :) Och vad fin hon blev i håret.

    2011-02-26 | 20:33:41
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • christina säger:

    Mina ögon tåras när jag läser ditt inlägg. Så härligt att ni har det så fint tillsammans och att ni uppskattar varandra.

    Kram på dig från en annan mormor.

    2011-02-26 | 21:05:54
  • Linda/Candygirl säger:

    Hej Hönapöna. Vilket bra gästinlägg du gjort hos mormor. och jag håller med - ni måste ha världens bästa mormor.Min bus har dock världens bästa farmor

    2011-02-26 | 21:34:00
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Maddie säger:

    Va fint du har skrivit älskade hjärtat. Du har talang för det där du =)

    2011-03-03 | 13:43:29

Kommentera inlägget här: