mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hönapöna gästbloggar...(igen)

Kategori: Helg

Hejhopp allihop!
tyckte det var så roligt att få göra ett litet gästinlägg på mormors blogg , så jag gör en till.
Har blivit smittad utav Vilde Bill, som har haft en förfärlig hosta i en veckas tid, och nu var det tydligen min tur att bli sjuk :(
Hoppas på att bli frisk så snabbt som möjligt, eftersom vi har tema : hälsa , på skolan.
På tisdag är det redovisning om hälsan. Jag och två andra ska berätta hur man ska träna beroende på om man är högpresterande, normal eller om man är på väg att gå ner i vikt.
Ganska intressant egentligen, tillexempel med tallriksmodellen. Jag vet inte hur ni gör , men för mig så är det inte precis så att jag kollar så att jag har visst många% grönsaker, proteiner och kolhydrater.

Hela morgonen här har vi tillbringat till att städa.
Lilla Bus rum var ett helt projekt, men med lite teamwork så gick det bra.
Jag och Stora Bus som "gillar" att städa gjorde rent och fint där ganska så snabbt, medans Vilde Bill och Lilla Bus lekte lite.





Idag körde även jag och Stora Bus samma variannt.
Hon blev så nöjd med håret igår, så jag gjorde samma sak idag.
Tyvärr fick jag ingen bild på henne idag!
Stora Bus fick välja kläder själv idag. Ha ingen bild på det heller men hon valde en rosa "Hello Kity"-tröja, svarta leggings och en svart kjol och rosa ballernia skor (samma skor som igår).

Helst hade jag velat att hon använde min "gamla" röda klänning, men den tyckte hon var så fin, så hon bokade in att ha klänningen på hennes självaste födelsedag! :D

Senare kommer gammelmormor, med nybakta semlor!
Om jag känner Lilla Bus rätt, så kommer det finnas grädde utsmetad från topp till tå!
Hon har så fint bordsskick, haha ni får se själv:

Haha, hon är ju bara lilliten än så att det stör en inte så mycket!



Senare idag ska jag åka hem...
Ska iochförsej bli rätt skönt, men samtidigt kommer jag sakna dem här små goungarna, men jag får ju med mig Vilde Bill hem (det är ju bror min satt).

Jaha, då får vi väl se om jag blir hemma från skolan imorgon eller så...

Nu tänker jag bjuda på lite bilder på oss barnbarnen och så :)


Jag och Stora Bus hjälpte mormor med maten.


I jul fick vi göra julgodis hos mormor. Jag & Lilla Bus.


Stora Bus, Lilla Bus och Vilde Bill myser i sängen.



Nu ringer det på dörren!
Gammelmormor kommer med semlor.
Mums!


Puss o Kram
// Hönapöna

Kommentarer

  • mammakero säger:

    En underbar mysar och busr helg verkar det som att ni har haft med mormor och gammelmormor!

    2011-02-27 | 14:25:25
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Krya på dig hönapöna, det vore ju typiskt om du blev sjuk nu när du läser om hälsa i skolan. Vilka mysiga foton du bjöd på idag. Ni har det fint hos mormor ser jag :)

    Ha en bra skolvecka :)

    2011-02-27 | 16:24:07
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Maddie säger:

    Men vad ni är söta <3

    2011-03-03 | 13:39:59
  • Felicia säger:

    Gulliga bilder :D

    allt bra?

    2011-03-03 | 14:11:43
    Bloggadress: http://musicinmyheaart.blogg.se/
  • lovisa säger:

    Hej allt bra?:)

    Just nu har jag en tävling på bloggen ddär du har chans att kamma hem en lyxig hårinpackning från shemenamour.se som är värd 249kr! om du vill delta är det bara att kika bloggen:)

    2011-03-03 | 14:12:19
    Bloggadress: http://lavitadilovisa.blogg.se/
  • www.collectionbyangelina.blogg.se säger:

    hej jag har frågestund i dag på min blogg kom gärna in och ställ dina frågor, ställ gärna fler eftersom jag ska välja ut de 20 BÄSTA !! :)(20st)



    min blogg adress står ovan!



    2011-03-03 | 14:18:59
  • Lina säger:

    Kika gärna in här, för tuffa barnkläder.

    Nyöppnad e-butik.

    http://www.prinsoprinsessa.se/

    2011-03-03 | 14:38:00
    Bloggadress: http://www.prinsoprinsessa.se

Kommentera inlägget här: