mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lika bra jag drar...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

täcket över huvudet och sover bort den här dagen!

Ända sedan jag blev sjuk
(-02) har jag haft skyhöga kortisolvärden,
och idag är det troligen extra fullt i blodomloppet av de fulingarna!

Hela kroppen är en enda jättelik orosklump!

Det bara kryper av en fruktansvärd oro och nervositet,
ta en långpromenad kanske kan kapa toppen,
alternativet är väl annars att ta en näve värktabletter,
krypa ner under täcket, sova bort dagen,
och hoppas det blir en ny
(och bättre) dag snarast!!
(jag brukar verkligen försöka ta tillvara på varje dag, Carpe Diem You Know...
men snälla... låt det här dagen gå fort)!

Såna här dagar inser jag att jag ännu inte klarar av någon som helst stress,
som läkaren säger; kronisk stressallergi och överkänslighet...
(förmodligen har jag dessutom en värkdag att vänta imorgon på grund av anspänningen...)

SUCK!!



Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Usch låter inte bra. Dra du täcket över huvudet idag och sov bort dagen. Ibland är det det bästa man kan göra när man mår dåligt.

    2011-02-08 | 10:17:33
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Linda/Candygirl säger:

    Du ska helt klart dra täcket över huvudet och sova bort de dagar du behöver. Det ska du unna dig.

    2011-02-08 | 18:29:45
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här: