mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hoppas vårkänslorna...

Kategori: Bäst just nu

sprider sig nu när rara Erica designat bloggen...

Lika ombonat och mysigt som det är när bloggen vinterskrudas,
lika fräscht och uppiggande är det när den kläds i vårens färger och blomster!
 
Kika in hos Erica för att se alla hennes vackra foton!

Somliga har en PT, jag har en PD jag, - Personal Designer  ;-)


April 2010, Systrarna Bus och jag plockade sippor...


Vilde Bill, Stora Bus och Hönapöna i samma blåsippsskog, anno 2008...

P.S  Sippor är inte fridlysta här i Västernorrland!

Kommentarer

  • Trolda säger:

    Vårkänslorna lyckas absolut sprida sig ända hit ner!!! =D åååh, en sån ljuvlig tid vi har framför oss nu!!! =D och så söta bilder på de små "juvelerna" du bjuder på - förstår att Mormor är stolt!!! =D



    Trolda - kramar =D

    2011-01-26 | 14:06:00
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Vad vårligt vackert du fått det här! Härligt med sippeplock och fika med alla barnen!

    2011-01-26 | 16:31:20
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Lejonkvinnan säger:

    Vad fint du har fått det :) Och vad man längtar till våren när man ser bilderna och blommorna! Tittar man ut genom fönstret är det ju minusgrader och snö brr



    Kramis

    2011-01-26 | 17:17:57
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • Linda säger:

    Tjusigt. Verkligen. Jag var in precis medans hon höll på fixa och då var det lite rörigt. Men nu är det fint igen.

    2011-01-26 | 17:49:59
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Helena säger:

    Så jättefint du har fått det på din blogg.=)

    Härligt med blåsippor.

    Jag är riktigt nöjd med min vårdesign också.

    Tack för pratstunden idag vännen vi ses på tisdag till veckan.

    Kram

    2011-01-26 | 18:53:26
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • soffie säger:

    ååååååååååååååååå va härliga bilder å himla fint i bloggen,längtar till våren nu ,brrr idag hade vi -12 här men soligt iallafall:)

    kram

    2011-01-26 | 20:14:29
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Ååååhhh VÅR! Vilka härliga bilder du bjuder på och vilken fin design du har fått. Jag vill ha vår nu...

    2011-01-26 | 20:23:25
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Annica säger:

    Tyvärr har du förstått allt rätt. Jag visste att jag skulle bli ifrågasatt så jag bad att få behålla syrgasmasken med slang och den tomma förpackningen med beta pred. Och det är jag glad för. Det fanns i alla fall en som hade vett att vara skamsen. Men tyvärr slutar det inte där. Men det orkar jag inte ta i bloggen. Mitt liv är tillräckligt upp och ner nu. Tack och lov har träffat (visserligen på ett mycket udda sätt) en riktigt underbar vän. Tyvärr ingen kärlek. Men vänskapen är mer värd faktiskt. Och från honom får jag nu styrka att stå emot och säga vad jag tycker. Jag föringar inte alla mina andra vänner. Ni är alla underbara och stöttar mig hela tiden. Och det är jag väldigt tacksam för! Men vi kvinnor håller ju ihop. Oftast. När det gäller såna här saker. Så det blir skillnad när en man kliver in och säger: Du har inte gjort något fel. Dina tankar och ideér är sunda och normala. Det tar lite mer tror jag. ;-)

    Jag skulle kunna skriva en roman om detta. Men jag orkar inte ta allt skit jag skulle få om jag skrev det. Vilket för mig osökt in på att vi kanske skulle träffas nån dag. Fem-gänget! ;-) På nya äventyr! Ha ha ha. Jag skyller på att det är mitt i natten. ;-)

    Jag har en plan att åka till birsta i morgon. Ska inte göra något speciellt. Men vill du hålla mig sällskap så skrik till.

    Massa kramar!!!

    2011-01-26 | 23:34:46
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/
  • Annica säger:

    Tyvärr har du förstått allt rätt. Jag visste att jag skulle bli ifrågasatt så jag bad att få behålla syrgasmasken med slang och den tomma förpackningen med beta pred. Och det är jag glad för. Det fanns i alla fall en som hade vett att vara skamsen. Men tyvärr slutar det inte där. Men det orkar jag inte ta i bloggen. Mitt liv är tillräckligt upp och ner nu. Tack och lov har träffat (visserligen på ett mycket udda sätt) en riktigt underbar vän. Tyvärr ingen kärlek. Men vänskapen är mer värd faktiskt. Och från honom får jag nu styrka att stå emot och säga vad jag tycker. Jag föringar inte alla mina andra vänner. Ni är alla underbara och stöttar mig hela tiden. Och det är jag väldigt tacksam för! Men vi kvinnor håller ju ihop. Oftast. När det gäller såna här saker. Så det blir skillnad när en man kliver in och säger: Du har inte gjort något fel. Dina tankar och ideér är sunda och normala. Det tar lite mer tror jag. ;-)

    Jag skulle kunna skriva en roman om detta. Men jag orkar inte ta allt skit jag skulle få om jag skrev det. Vilket för mig osökt in på att vi kanske skulle träffas nån dag. Fem-gänget! ;-) På nya äventyr! Ha ha ha. Jag skyller på att det är mitt i natten. ;-)

    Jag har en plan att åka till birsta i morgon. Ska inte göra något speciellt. Men vill du hålla mig sällskap så skrik till.

    Massa kramar!!!

    2011-01-26 | 23:34:47
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/
  • Stattinskan säger:

    Åh, så fint du har fått det - och lika fina är raringarna på bilderna :-)

    Jag skulle verkligen behöva hjälp med min design - den är ju obefintlig ;-)

    God morgon

    2011-01-27 | 07:42:14
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/stattin
  • Carina säger:

    Men här är vår verkligen, härliga färger!

    Vad passar bättre än just de fotona du lagt in,

    vårsol, söta barn och picnic :)



    Hos mig ser det alltid lika ut som du sett.

    Brist på både kunskap och vilja gör att inget händer :)

    Har noterat ditt boktips, alla tips är så välkomna såklart. Men så glad jag blir att även mOström har nytt på gång, det gillar vi bokmalar såklart!

    Kram kram Carina

    2011-01-27 | 19:30:50
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Erika. säger:

    Dina bilder alstrar verkligen vår. Nu är det ljusare längre på kvällen så det går mot våren även om det dröjer lite. Hörde igår när jag var ute med kameran det speciella fågelkvittret som har en antydan till vår. Nu ska jag strax försöka få i mig lite frukost.



    Just nu är det bra med mig, får inte klaga. Men det är mellan varven det är lite sämre. Bara att tar nya tag. :)



    Kram och har en fin och trevlig helg.

    2011-01-28 | 08:43:55
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här: