mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Det värkar (!) bli en...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

mer eller mindre, riktig skitdag...


To-do-lista för fredagen;

Tvättstugan

Städa trapphuset

Promenad i solen

Ev byta gardiner i vardagsrum

Ligga i sängen med en bok och med TV:n inom synhåll √ 

Knapra citodon och ibumetin √ 

Mysa
(joo, tjena!) på spikmattan √

Slumra till lite emellanåt, smålullig av medikamenter √


Ja, man är ju inte sämre än man kan ändra sig när nu någon skruvat upp värkstyrkan...
(tyvärr har jag de senaste dagarna även haft ont i magen, det enda stället på kroppen som annars
är värkfritt... Hoppas verkligen magen inte håller på att kajka ihop av all medicin...)




Nåväl, - imorgon är en annan, - bättre, dag!

På söndag ska jag, och min mamma, tillsammans med mina barnbarn på bio,
så det är tur den här dagen kom idag, - om den nu absolut måste komma...

Bye the way, såg ni Maria Larsson eviga ögonblick på SVT1 igår!?
Vilken fantastisk film!

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Usch och fy sådana dagar är INTE trevliga! Krya på dig och slumra du lite i medicindimman ;) det kan man behöva när man har sådan värk.

    Jag håller tummarna för att du vaknar till en bättre dag imorgon.

    2011-01-14 | 12:11:03
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Lejonkvinnan säger:

    Usch för sådan dagar! Hoppas du känner dig bättre i morgon!



    Jag såg sista timmen av filmen, grabben såg på handboll och då glömde jag bort den tyvärr.



    Varm kram

    2011-01-14 | 13:07:09
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Ja det är ju tur att man inte är sämre än att ändra sej.

    Missade stora delar, för maken hade hand om kontrollen, när han slumrade till så kollade jag lite och så bytte han när han vaknade... Kan inte säja att jag fattade så mycket av handlingen tack vare det.

    2011-01-14 | 13:13:47
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Carina säger:

    Men vilket skit att du ska behöva ha så ont,

    usch om magen tar stryk av all medicin, dålig kombo liksom!

    Såg filmen förra året och älskade den, ja så pass att jag tittade på den 2 ggr med bara någon dags mellanrum :)



    Kram Carina

    2011-01-14 | 13:15:16
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Bort, bort, bort dumma värk!!!

    Styrkekram!!!

    2011-01-14 | 14:13:48
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: