mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nu under sommaren...

Kategori: Lycka!

händer det en massa som man borde kunna skriva intressanta inlägg om,
och som man borde visa vackra/glada/tokiga foton på...

Men just för att det händer så mycket hinns bloggen inte med,
och den lilla tid som faktiskt finns ägnas åt vila och återhämtning...
(kikar naturligtvis in hos er, men kommenterar knappt, lovar bättra mig under hösten...)

Men, - det är väl så här för de flesta av oss?!
Och det är förmodligen ett sunt beteende...

Jag har tillbringat en hel del tid med barnen naturligtvis,
(Lilla Bus sa överraskande mitt förnamn i helgen,
inte det lättaste för en tvååring när mormor envisas lystra till så krångligt dubbelnamn...)
och gjort små trevliga utflykter.

På agendan står senare både dagsturer och lite längre vistelser under sommaren/sensommaren,
bl a två vändor till Hälsingland på konserter,
först till
Kilafors och Åsa Jinder senare till Freluga och Bo Kaspers Orkester.

Jag och Stora Bus ska göra en traditionsenlig Ö-vikstur till
väninnan I-M.

Tillsammans med dottern M, Vilde Bill och Sockerbönan blir det en veckas
vistelse hos kära
Systeryster på Gotland.
(och eftersom jag vistades där någon vecka även ifjol måste väl även detta nu vara tradition...)?!

En hotellweekend i Mellanfjärden med teater i gammal fiskebod.
Och en dagstur till samma fiskeläger för barnteater tillsammans med barnbarnen...
(sedan många år är det ett måste för oss med de teaterföreställningarna)

Samt ännu en tradition,-  en stughelg vid Dalhalla och Fyrverkerikonserten...

Undrar om jag glömt något?!
Ja, kanske det blir någon tur ner till stan den här veckan, det är ju Gatufest...

Igår var satt jag,
Annica, Ejmis och Tossan Helenas altan.
Lunchen förvandlades till en riktigt lååång och mysig måltid  ;-)
Fem timmars samtal med båda skratt och gråt,
precis som det alltid blir när vårt härliga gäng träffas!

Som vanligt är alla blåfärgade ord klickbara länkar för mer info om aktiviteterna...


Jag förärades en massa otroligt vackra och goda gåvor,
en fantastisk presentpåse som kreativa och duktiga Helena gjort, 
i den gömde sig en flaska jordgubbsvin och fin choklad,
minst lika duktiga Annica hade tillverkat ett vackert litet skrin fylld med visdomskort!
(allt i mina favoritfärger dessutom)!
Tack underbara tjejer för att ni finns för mig!!

Kommentarer

  • sweetmama säger:

    Vilka fina presenter. Fresita är riktigt gott. Se till att den är väl kyld när du dricker den :)

    Få blogginlägg betyder att man har annat viktigare att göra ;)

    2011-07-05 | 13:13:54
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • Annica säger:

    Du är värd varenda liten sak! jag är så glad att fem lärt känna varandra och trivs så bra tillsammans. Åter igen. Tack för allt!!!

    2011-07-05 | 13:14:01
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/kort
  • Ingrid säger:

    Ser ut sm du kommer få en kanonsommar!! Bloggen ska vara kravlös-då är den som bäst! Kram

    2011-07-05 | 13:27:13
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Visst ska man njuta av sommaren, vännerna och livet istället för att häcka framför datan!

    Jag ska strax hälla upp en kopp kaffe och sätta mej ute på bänken. Maken har inte kommit hem från jobbet än och dottern är med en kompis idag.

    2011-07-05 | 17:29:29
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Helena säger:

    Tack för en underbar dag.=)

    Nu är alla spår borta då disken från igår är ett minne blott men det jag fick med mig i själen från gårdagen finns kvar för alltid.

    Ser fram emot vår dagsutflykt nu.

    Kram finaste!!

    2011-07-05 | 19:22:34
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jamen så är det ju.. dagarna fylls med annat än dator. Det märks på besökarna också tycker jag.. och på vilka som uppdaterar sina bloggar. Men det är väl precis som det ska vara väl?

    2011-07-05 | 23:21:39
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • Marie-Louise säger:

    Så mycket skoj du ska hitta på i sommar :) Vad trevligt allt låter.

    Tyvärr har jag mer tid att både blogga och kommentera, för hos mig är det endast jobb som gäller och som just nu orkas med :( Men så blir det när man studerar... Kram

    2011-07-06 | 08:16:50
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Viola säger:

    Det är väl så att sommaren inte hör internet till med samma höga frekvens...



    Själv drar vi snart norrut och det gör hela mig alldeles tossig.

    Underbar sommar på dig!

    Kram Viola

    2011-07-06 | 14:59:00
    Bloggadress: http://fruviola.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Ja men visst är det väl så att om sommaren är det så mycket annat att göra. Och du verkar ju VERKLIGEN ha fullt schema... ;-) Härligt! Underbara presenter, och underbart med 5 timmars MYS med Väninnorna! =D Underbart med namnet där också från barnbarnet...NJUT av aktiviteter, väder och barn o barnbarn!!!! =D



    Trolda - kramar =D

    2011-07-08 | 19:10:53
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: