mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

En skogstur...

Kategori: Lycka!

blev det även idag,
kan bara inte hålla mig ifrån alla blommor som bara står och väntar
-  på just mig...

Plockade en jättebukett med konvaljer och ytterligare en med bl a
förgätmigej, styvmorsviol, smultronblommor, röddocka, midsommarblomster...

När jag kom hem insåg jag vad jag är lycklig lottad som kan gå ut i naturen
för att njuta av allt detta.

Delade raskt buketterna i mindre och ringde på dörrarna hos några äldre damer
som jag vet inte tar sig ut själva, än mindre till skogs.

Det sägs att det är saligt att giva, - intygas!
Så mycket glädje över några blommor från naturen!

Min dotter B fick en bukett hängd på dörren som en liten överraskning efter jobbet.
(dottern M fick konvaljer förra gången jag plockade, det gäller att vara rättvis)  ;-)

Delad glädje ÄR dubbel glädje...

Men jodå, det blev en knippe konvaljer även hem till mig,
och några småkvistar med småsmåsmå rosa blommor från ett träd ute på tomten...

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Glad blir man av blommor! Att få dem ända fram till dörren av en snäll människa är ännu bättre! Det är underbart att bara kunna gå ut i trädgården och förse sej med blommor!

    2011-06-01 | 18:07:48
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Åh så gulligt gjort av dig att ge de rara gamla tanetrna! Och visst är delad glädje dubbel! =D Lika glad som jag blev över att läsa om detta blev jag naturligtvis av att se Herr Juni... ;-)



    Trolda - önskar dig en fin långhelg!=D

    2011-06-01 | 20:21:44
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Vad härligt med en skogspromenad. jag ska nog ta en promenad över skogskyrkogården idag efter att jag har varit i mammas kolonistuga och fikat lite :) det är så fint och rofyllt där. Vad fint gjort att dela upp buketten och dela din glädje med andra som inte kan komma ut längre :) Kram vännen

    2011-06-02 | 11:42:47
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här: