mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Alldeles för kallt ännu...

Kategori: Vardag

för att man ska kunna säga det är VÅR,
(i natt var det 17 minus...)
- men visst kan man väl ändå inbilla sig det  ;-)

Läste att
MarieLouise njöt av en kopp kaffe på balkongen idag,
kan hon så kan jag tänkte jag...
Men, - först måste jag städa bort lite vinter där!

Sagt och gjort, den där lilla ytan tar inte lång stund att få ordning på.

Tur det, för jag är inte riktigt i form idag...
Ont i skallen, ont i kroppen, ont i själen!
(det där sista är inte sant... men kropp och knopp bråkar desto mer med mig idag)!

Gårdagens träff var verkligen supertrevlig!!
Härligt att få fylla på energiförrådet, och konstigt nog blir jag inte så
trött som jag brukar när jag träffar folk!
(jag brukar bli helt tom och utmattad i skallen, men inte med dessa tjejer)!

Helena, Ejmis, Tossan och jag startade upp med frukostbuffé på Ikea,
en buffé som bl a innehöll bröd, pålägg, juice, kaffe, te, kokta ägg, kaviar,
äggröra, bacon, köttbullar, prinskorv, plättar, sylt, youghurt, flingor...
Allt för 29:-!
Inte underligt vi tillbringade TVÅ timmar pladdrandes och sladdrandes ;-)

Efter det blev det lite shopping både på Ikea och inne på Birsta City,
med betoning på liite, själv köpte jag en laptopbricka för 39:-, det var allt...

Träffen avslutades med mer prat över en latte.
Härligt att vi snart ska ses igen!
Och då ska vi besöka rara
Annica  ;-)


Årets första fika på balkongen...

Kommentarer

  • Trolda säger:

    Låter som ni haft en HÄRLIG dag du o tjejerna!!! =D Det är livets vardagslyx att umgås o snattra över en fika...=D liksom första fikan på balkongen...UNDERBART!!! =D



    Trolda - kramar =D

    2011-03-15 | 17:33:34
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Carina säger:

    Händer att vi "lyxar" till det med en frukost på IKEA också, tänk att de bara kan vara så billiga som de är! -6 grader hos oss i morse men i mitten på nästa visade yr +10 och en stor sol :)



    Vet du jag tror vi är lika när det gäller dessa katastrofer, skillnaden är att doktorn sagt till dig att inte titta så mycket, borde också få det rådet. För konstigt nog hjälper det inte att Stefan gång på gång påtalar hur sketdum jag är som sitter där och ser på alla hemskheter! Får svårt att koncentrera mig i skolan och det mesta blir kattskit bara. Mina hyacinter är också ett resultat av detta......jag har mycket att lära. Jag är och har alltid varit känslomänniska både på gott och ont måste jag säga. Otroligt lätt till skratt men alltför lätt till tårar i tid och otid, ja även glädjetårar. Nu väntar kvällens middagsstök, gör det lätt för mig ikväll och slänger in en skinkomelett i ugnen bara!



    Kram kram Carina

    2011-03-15 | 18:19:51
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Linda/Candygirl säger:

    Myyys.. vi har INTE fikat på balkongen. Men väl på altanen i Lilla Gula. Flera gånger till och med.

    2011-03-15 | 18:48:00
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • mammakero säger:

    Jag drabbades oxå av vårkänslor idag! I lä på bänken utanför dörren var det både varmt och skönt!

    2011-03-15 | 20:32:00
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Love from the capital city!



    Kati

    2011-03-15 | 22:44:26
  • mammakero säger:

    Mammakero skrev sitt inlägg i all hast, för maten var klar och det tog lång tid att få in bilderna. Jag hade bär hjälp! Dottern bar och jag torkade, sopade och plockade ner/upp/ihop.

    2011-03-16 | 13:56:18
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Mammakero skrev sitt inlägg i all hast, för maten var klar och det tog lång tid att få in bilderna. Jag hade bär hjälp! Dottern bar och jag torkade, sopade och plockade ner/upp/ihop.

    2011-03-16 | 13:56:44
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Mammakero skrev sitt inlägg i all hast, för maten var klar och det tog lång tid att få in bilderna. Jag hade bär hjälp! Dottern bar och jag torkade, sopade och plockade ner/upp/ihop.

    2011-03-16 | 13:57:12
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: