mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ett litet meddelande...

Kategori: Funderingar

på Facebook fick mig att börja fundera...

Det var ett X:s barnbarn som skrev, - "saknar dig ♥"
(bara det att hon letat rätt på mig på FB värmde jättemycket)
Jag var gift med hennes farfar, och fanns med i hennes liv under
hennes första sju-åtta år.

Och sedan försvann jag...

Förr i tiden hade föräldrarna många barn,
numera har barnen många föräldrar, - och mor/farföräldrar...

Vad gör det med barnen?!
Är det lätt att älska och känna tillit till människor när en del bara är borta en dag?!
Blir man cynisk? Sviken? Bitter? Arg? Otrygg?
Eller har de tragiskt nog redan lärt sig att det är så livet är?!
Rycker på axlarna och går vidare?

Jag har under åren som gått sedan skilsmässan haft sporadisk kontakt med
flickans mamma, och de har också besökt mig vid ett par tillfällen,
men det är stor skillnad mot för hur det var då...

Nu har vi iallafall chattat och bestämt att vi ska försöka träffas snart,
vi bor inte i samma stad så vi måste planera lite först bara...

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning! Ingen bebis här än....suck!



    Kan bli lite komplicerat ibland det där med bonus/plastbarn och barnbarn...har liknande erfarenheter! Hoppas ni kan träffas!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-03-12 | 06:49:25
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Ja det blir nog mycket komplicerat i vissa barns liv, många vuxna som "lämnar-försvinner", det kan vara ingifta far- och morföräldrar, gamla X till mamma eller pappa, m.m.

    men vad trevligt om ni kan få till en träff och att hon sökte upp dig på FB :) Trevlig helg. /Kram

    2011-03-12 | 10:23:51
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Kul att hon hittade dej! Hoppas verkligen ni själva kan hålla kontakten utan andra människors "hjälp".

    2011-03-12 | 11:14:41
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • soffie säger:

    va roligt att ni ska träffas igen så mysigt,

    kram å ha en toppenkväll

    2011-03-12 | 17:29:40
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • vild-rosen säger:

    Kikar in och önskar dig en trevlig lördagkväll

    Kram Susanne

    2011-03-12 | 19:50:45
    Bloggadress: http://vild.rosen.blogspot.com
  • Hanna säger:

    Äsch. Jag som skrev en låååång kommentar om bla det du tagit upp i detta inlägg men trycker på fel knappt. Det går hyfsat snabbt att skriva på datorn men ännu snabbare att radera (om man inte hinner kopiera texten innan). Vad kan man skylla på? Att knapparna är felplacerade på datorn eller att man har klumpiga fingrar? Lika bra att stänga av datorn nu, innan jag raderar detta också....

    2011-03-12 | 20:26:15
    Bloggadress: http://medvetennarvaro.blogg.se/
  • Mija säger:

    Åh, det där är så tänkvärt!

    Jag känner igen situationen så väl, både som barnbarn men även som vuxen..

    Livet ser annorlunda ut idag än det gjorde förr..



    Det finns vuxna människor som jag "hade" i min barndom som jag saknar än idag, just för att de var en viktig DEL av mitt liv, min uppväxt, just DÅ..



    Det finns barn som jag har i mitt liv idag, som jag inte inte inte vill förlora trots att jag inser att sådant kan hända, relationerna ser ut så idag..



    Jag vill inte heller förlora kontakten med dessa barn, men jag är rädd att det kanske blir så..



    TUR att facebook finns ibland..

    2011-03-13 | 15:22:19
    Bloggadress: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här: