mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Jääädrans vicken smäll...

Kategori: Vardag

- ni får verkligen ursäkta om jag är något mer virrig än vanligt
i mina inlägg och kommentarer idag...

Har nämligen fått en låda i skallen!

En TUNG låda...

Väldigt tung låda!

Så snabbt kan en olycka ske,
och de flesta olyckor sker ju i hemmet...

Sant, sååå sant!

Rusade
(nej, överdrivet, - släääpade mig) ner till förrådet igårkväll,
meningen var att hämta en strömkabel till dataskärmen.
Resultatet blev alltså en kartong i skallen!

Och jääädrans va ont det gjorde!!
(nu ekar det ju så bra i källare, så jag knep ihop, ville ju inte ha ner grannarna)
Jag såg inte när kartongen kom, - den bara kom flygande från ovan!

En bula i pannan, STOR som en tennisboll, och ÖM som en... hemorojd i ändalykten!
(det sistnämda har jag faktiskt ärligt klarat mig ifrån, - men jag kan ju ana hur ömt det vore...)

Googlad bild, för jag vägrar gå ner dit igen, - inte ens för att fota,
förren jag får hjälp av Snusmumriken att röja där!
En hel del av pryttlarna ska nämligen "få vingar" och flytta hem till honom
- där de hör hemma...



Kom ihåg att scrolla ner till min lilla tävling!!
Vinstchansen är stor, - 3 vinster och inte så många svar ännu...

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Aj då, du får ta på dig hjälm när du skall dit ner i fortsättningen!



    Jag skall självklart vara med i din tävling, väntar bara in en grej... (Ler lite kryptiskt)

    2011-03-29 | 11:42:47
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Jadu, det går alltid fort när olyckan är framme. Tur att du hade så hård skalle att det ENDAST blev en jättebula! Tänk om det gått hål...

    Ta det lugnt några dagar!

    2011-03-29 | 13:53:32
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Carina säger:

    Men fyyy sjutton, ont ont ont!

    Jag vet precis hur ont det gör, men att du kunde tysta vrölskriket så bara!!

    I höstas var jag på vinden och reser mig upp till

    stående från sittande och slår i huvudet i en träbalk. Föll ihop på golvet avsvimmad (förmodligen bara någon sekund) och vaknande upp med en bula som.....ja som din. Inte för att måla fan på väggen men min var kvar i en vecka, kunde inte borsta håret utan att ojja mig!

    Så jag tycker iaf synd om dig stackare.



    Kram Carina......snöar för fullt i Gävle nu!

    2011-03-29 | 16:02:48
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Ja fy så fort en olycka kan vara framme. Hoppas bulan försvinner fort och att du slipper blåtiror.

    Var rädd om dig!!

    KRAM!!

    2011-03-29 | 17:07:55
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Men fy vad läskigt, tur du klarade dig med "endast" en bula. det hade kunnat gå mycket värre... Kram

    2011-03-29 | 17:52:14
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Men vänta lite nu... hornen på rådjur och liknande växer väl också på våren.... och står och river hornen mot träd?



    Du är helt enkelt ett vårtecken.... kanske skulle ha med just detta till din tävling.



    Puss på huvudet. Kati

    2011-03-29 | 21:15:37
  • Anna säger:

    Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen... Usch då!



    Har du varit i kontakt med vårdcentralen orolig



    // Kram

    2011-03-31 | 14:15:31
    Bloggadress: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här: