mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Synden straffar sig själv...

Kategori: Vardag

och nu har man förvandlats till en sån där man aaaldrig skulle bli...
(nu och nu förresten, det var ett tag sedan den förvandlingen...ärligt talat...)
Kärringen!

Minns speciellt när jag bastade på badhuset tillsammans med en kompis,
vi satt där och lyssnade på ett gäng tanter som pratade om vädret,
bytte kakrecept, de gav blomsterråd, tipsade om böcker, diskuterade läkare
och sin (o)hälsa, och som de tjatade
(!) om barnbarn...
(vilket nu får mig att fundera, - hur gamla var de egentligen de där damerna...?!)

Vi log stort, och övermodigt..., lovade varandra att sååå skulle vi ALDRIG bli!
(nej, vi var inte i 12-årsåldern... - vi var väl snarare 32...)

Det fanns ju sååå mycket annat roligt och intressant att språka om  ;-)
Killar, killar och killar, krogen, konserter, kläder, träning, killar, sex, killar,
killar och.. ja ni fattar va?!

Men tiden hann ikapp även denna partydrottning!

Nu är det (o)hälsan, barnbarnen och andra "tantämnen" som avhandlas...

Och nu måååste jag bara kommentera nattens STORM!

Hustak har blåst av, busskurer har försvunnit bort i perferin,
träd blockerar vägar, strömavbrott, teleavbrott...
You name it!

Själv var jag helt övertygad över att de stora träden utanför sovrumsfönstret
skulle komma åkandes genom rutan för att göra mig sällskap i sängen...
Det lät som om länets alla traktorer stod utanför och drog igång sina motorer
i en stor och enig kör...
Men det vara bara naturens makter!

Idag
(jag fortsätter på tanttemat) är det en riktig skitdag!
Värk värk och återigen värk!
Varendaste liten cell i kroppen jävlas med mig...

Jag skyller det på blåsten!
Och kanske lite på supermånen också...
(hoppas nu bara att inte min kompis Monica hittat hit och ser vilken gammkärring jag blivit)

Kommentarer

  • Trolda säger:

    Hahaha...ja även JAG känner igen mig i det där...dessa ANDRA kärringar...SÅN skall man ju ALDRIG bli!!! ;-) Jag minns också att jag tyckte att alla som hade BARN (bebisar...) pratade OAVBRUTET om deras framsteg, utveckling och vikt...Då tänkte jag att "HAR de INGET annat att ptata om...fyyy, vad TRÅKIGA de är..." - Och gissa vad JAG pratar om nu...jo just det, BEBISAR!!! Bebisar o bebisar o annat TANT-snack...;-)



    Hoppas din värk blivit bättre nu när du fått "prata av" dig lite...;-)



    Trolda - kramar =D

    2011-03-23 | 13:10:35
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Tekla Maräng säger:

    Inte utan att man känner sig träffad. Men gammkärring eller ej så blir det tydligen sådant man pratar om...

    Kramar:O)

    2011-03-23 | 13:20:41
    Bloggadress: http://teklamrng.blogspot.com/
  • Erika. säger:

    Det blir nog lätt så att pratet hamnar i det du skriver om, även om jag inte själv är riktigt där ännu. Men visst, ringer det och vederbörande undrar hur jag mår, så kan det bli några min prat om hälsan och hur dum den är t.o.f helt klart.



    I går dånade till även hos mig så pass så jag undrade om det var någon skopa utanför och skyfflade undan snö men när jag kikade på träden så förstod jag vad det ljudet kom ifrån. Blåser en hel del även idag när jag var ute på förmiddagen.



    Den 7 Maj ska jag och en till på konsert med Cat Stevens. Han har ju genom åren bytt namn och diverse ting, men för mig kommer han alltid att vara Cat Stevens. Hans musik har jag avgudat sedan 1972 och kommer så att göra så länge jag lever.

    Han ska var på Hovet i Stockholm, och ett antal dagar inte avfärden dit får jag hålla mig i skinnet så jag inte ligger utslagen den dagen vi ska åka.



    Det ska bli en upplevelser utan dess like, att efter nästan 40 år sedan jag första gången hörde hans musik får se honom live. Idag är han 63 år och grånat hår precis som alla oss andra i den åldern. :)



    Kram och har det så bra.

    2011-03-23 | 13:35:45
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • Pernilla säger:

    Ja så är det! Värken kommer utav vädret och vilket elände det stillt till hos Er, vädret alltså!

    Förkylningsbakterier får vi från barnbarnen och blommorna behöver planteras om. Dags att sätta sticklingar också föresten och vilka förer ska du köpa i år?

    Kärring??? ALDRIG (i mitt huvud i alla fall ;)

    /P

    2011-03-23 | 14:00:56
    Bloggadress: http://pernillaochpuma.blogg.se/
  • Lejonkvinnan säger:

    Så nu menar du då alltså, att jag - som är ung och vacker- egentligen är en kärring???!!!??!! ;)



    För är det något som avhandlas hos mig så är det ju väder, hälsa, läkare osv Får väl trösta mig med att jag väldigt sällan delar med mig av blomknep och recept...men jag har satt i hop mitt första lilla växthus idag...



    Hmm..... :)



    Kramis



    2011-03-23 | 14:31:11
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Känns som vi är med i samma elendiga klubb du och jag. Är helt slut efter jobbet varje dag och däckar som en gråsäl i soffan. Att jag jobbar mer timmar plus allt elende vi dragits med det sista tar på de små krafterna som finns. Men bar lilltösen piggnar till känns det nog bättre, hemskt se de små så dåliga.

    2011-03-23 | 16:54:26
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    hahaha ja men det bor väl en liten tant i oss alla :) Kram

    2011-03-23 | 17:10:07
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Jaha, det är blåsten som gör mej illa idag! Herreje vilken blåst sen! Jag trodde det hade något med den arbetssamma gårdagen, som jag är helt körd idag.

    2011-03-23 | 17:38:55
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Linda/Candygirl säger:

    Haha.. så tant säger!



    Tant - det kallades jag redan som 18-åring när jag jobbade på affär (Ge pengarna till TANTEN där!) Hmmmmm...



    Däremot satsar jag på att skjuta upp det riktiga tantandet ett tag till. Men jag antar att det inte går att skjuta på för all evighet.

    2011-03-23 | 18:05:03
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här: