mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ursäkter, ursäkter...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

och åter ursäkter...

Först glömde
(eller förträngde) jag helt bort veckans vägning,
sedan när jag äntligen mindes att jag borde ju vägt mig,
då har ungdj****n  Snusmumriken snott lånat hem vågen till sig...

Jaja, jag vet att det inte är sååå lååångt att gå över och hämta den,
men jag ids inte...
Och nej, - han kan inte komma tillbaka med den nu,
för han är i andra delen av landet för att hälsa på sin kompis/f.d/nuvarande flickvän...
(jag vet inte vad Lilla My för tillfället är, det ändrar sig hela tiden, och jag hänger inte med) 

Däremot tror jag faktiskt att jag gått ner lite i vikt,
inför dagens promenad letade jag fram träningsoverallen ur garderobens gömmor,
och byxorna har blivit rymligare sedan i höstas!

Jag tog en stavgångsrunda på knappt 9.000 steg, solen strålade från den blå himlen,
och jag fick massor av nya fräknar  ;-)
Under promenaden lyssnade jag på nostalgistationen Radio Guld,
sjöng glatt med i de gamla hitsen, tog nära på några lyckliga danssteg!

Det är verkligen VÅR!!!



Så länge som mamma bakar, - och jag smaskar i mig, såna här små godingar
får jag nog fortsätta kampen mot fläsket...

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Tur jag inte gillar semlor! Jag brukar ändå äta en om året, men årets har inte blivit av än. Lika bra är väl det, eftersom jag inte gillar´t!



    Ha en fin fredagskväll!

    2011-03-04 | 18:39:25
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • christina säger:

    Jag vet hur det är, kämpar och kämpar.

    2011-03-04 | 18:56:38
  • Anonym säger:

    Mums!



    Trevlig helg!



    Kati

    2011-03-04 | 19:35:50
  • kaffehörnan säger:

    Ha ha du är fin du, låt de bara ske, fläsket

    Fick ett gott skratt

    Så smarrigt de ser ut

    2011-03-04 | 22:13:14
    Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
  • Linda säger:

    Mums.. jag har inte ätit nån semla ännu. Tänkte premiära på tisdag. haha.. på semmeldagen.

    2011-03-04 | 23:45:38
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • Marie-Louise säger:

    Dom såg mycket goda ut :)

    2011-03-05 | 17:41:46
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här: