mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Utan att ens lämna sängen...

Kategori: Vardag

har jag redan uträttat en hel del "kontorsgöromål"...
(så nu vet ni vad mycket spännande som händer i sänghalmen hos mig)
Kontorsklädseln består av ett  midnattsblått nattlinne med små små stjärnor...
(Casuel dresscod)

Jag har ringt ett par viktiga samtal,
- och några riktigt trevliga också
(bl a har jag tillsammans med min Öviksväninna sjungit en truddelutt via luren...)
- har loggat in på Vårdcentralen och förnyat ett recept
- har paketerat en pocketbok som ska skickas till FB:s Pocketrunda
- druckit en kopp nybryggt Zoegas, och naturligtvis påtår
- tagit morgondosen av diverse piller
- bokat biljetter till Wallmans Salonger på Södra Berget
(jag har dessutom ombokat, eftersom jag glömde räkna med mig själv i bokningen...)
- öppnat dagens post
- sorterat reklamen
- sett nyheterna på 4:an
- läst lite
- planerat veckan

En vanlig dag på jobbet med andra ord  ;-)

CD-växlaren är laddad med Bo Kaspers, Norah Jones, Katie Melua, Sade,
Stacey Kent, SØS Fenger, Diana Krall och Jamie Culham.
(idel gamla godingar, men jag måste nog uppdatera samlingen lite...
Tips någon, - allätare - utom dansband och dragspel...)!

När det gäller just musik har jag upptäckt något märkligt,
jag som under de senaste åtta åren mer eller mindre krävt tystnad,
kommer på mig själv att ha stereon på för fullt,
och under promenaderna har jag börjat lyssna på radion!!
Och som sagt, jag brister emellanåt ut i skönsång!

Vad är det som händer?!

Nu ska jag iallafall byta till Nisse Landgren, - för när han blåser i sitt horn 
blir det full fart på undertecknad och hennes dammtrasor!!  ;-) 


Måste bara börja med att försöka släpa mig ur sängvärmen för att
alltså utföra dagens STORA planer,
- skura badrummet samt jaga några dammråttor...

Det, och en lååångtur med stavar
(men utan skidor...) får bli min måndag!


Här är det liksom tänkt att jag ska utföra mitt "jobb"...



Men oftast är det här stordåden uträttas...



Eftersom SOLEN nu tittar fram föreslår jag en bensträckare utomhus!


Kommentarer

  • Annica säger:

    Gillar din musiklista jag! Massa måsten när solen skiner? Det går inte för sig. Ut och njut av de dyrbara strålarna! Sonen och jag ska tom på en prommenad i det vackra vädret. Ska bli jätteskönt.

    Ja men visst är det härligt att man aldrig slutar att lära sig saker?! Det var Helena som öppnade ögonen för mig. Och sen är ju inte vad man stoppar i munnen som är viktigast. Huvudsaken är att man får träffa dom man tycker om! Och utan massa krav på sig själv kanske man tom kan umgås lite med sina gäster! ;-)

    KRAM!!!

    2011-03-07 | 13:02:18
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Ha en bra dag... jag tyckte om dina kontor ;)!



    Kati

    2011-03-07 | 17:44:47
  • sweetmama säger:

    Ha ha låter som vi har samma arbetsplats-sängen :) Så har jag också arbetat mer eller mindre sen ryggen brakade. Funkar ganska bra och man är mer effektiv än man kan tro

    2011-03-07 | 21:54:39
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här: