mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Utmanad av...

Kategori: Sån är jag..

Åsa om att droppa Fem Sanningar om mig...

Jättesvårt, eftersom jag anser att jag berättar det mesta om mig
själv här på bloggen...

Men, det här har jag nog kanske ändå inte yppat  ;-)



1. Jag är sifferblind...
(är någolunda bra på att stava, och förr var jag en verklig fena på huvudräkning,
splitade notor utan att blinka...
Efter utmattningstillståndet kan jag inte räkna ens de enklaste tal. Det går bara inte)!


2. Jag kan inte sova om det finns disk...
(och nu snackar vi t ex ett glas eller en sked...
det får inte finnas något odiskat när jag lägger mig. = Noja)!?


3. Jag ogillar starkt att baka, även om jag gillar att äta fikabröd...
(man blir kladdig om händerna, det blir rörigt och det blir disk...isch. = Fobi)?!


4. Jag kan varken sticka, virka eller sy...
(hade världens sämsta slöjdlärare, i protest vägrade jag lära mig, något jag ångrar idag...)


5. Jag har stort behov av att allt ligger på sin rätta plats,
- men har en UFO-låda...
(dvs en låda där det är tillåtet att plösa ner alla oidentifierade pryttlar som dyker upp,
där får det vara oreda, men bara där,
= ett försök att kontrollera iallafall något i ett annars rörig tillvaro...)?!

Hoppas jag inte chockade er totalt med sanningen om mig och mitt liv!?


Utmaningen har cirkulerat ett tag, men skickar den med glädje vidare till
alla som önskar lätta sitt hjärta lite  ;-)

Kommentarer

  • Carina säger:

    Ser att vi har mer gemensamt än jag trodde, men himmel så nojjiga vi är båda två ;)

    2011-03-03 | 06:33:20
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Ett stort hjärtinnerligt TACK för din omtänksamma och engagerade kommentar! Precis sådan respons jag önskade, en massa frågor att fundera över. BRA! Det kan jag tänka på under mina promenader.



    Inte heller jag gillar att baka! Av samma orsak som du, jag gillar inte att bli kladdig om händerna och disken som blir är ofta extra kladdig och äcklig...!

    Jag vill ha saker på sin plats, men här funkar det aldrig ändå. Antingen att jag har för många saker utan egentlig plats, eller att vi är för slarviga...

    Kul läsning om dej!

    2011-03-03 | 06:58:15
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Jag älskar att baka vilket kan vara ett problem ibland, främst då jag följer/följde lchf.

    Svar: Jo jag har läst Moniques blogg ett tag, men jag orkar inte mer tror jag. Jag ska försöka hålla nere kolhydraterna men inte ta bort de helt och jag tänker även minska på fettet.

    2011-03-03 | 07:44:24
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • syster britta säger:

    Tänk vad lika och olika man kan vara som syskon:

    1.är inget mattegeni, men kan tycka att jag räknar helt ok

    2.kan sova jättebra med bänken full av disk, vilket inte är något ovanligt här hemma

    3.tycker dte är jätteroligt att baka, tyvärr, för det syns tydligt!



    4.tycker det är skönt att ta fram en stickning då och då, trots att jag hade samma syfröken som du. Kanske tack vare att hon jämförde oss båda som jag åkte lite räkmacka på hennes lektioner.

    5.jag har stort behov av att det är ordning hemma, åtminstone i någon låda eller så.



    Ha en bra dag storasyster!

    2011-03-03 | 08:47:37
  • Trolda säger:

    Ja men så kul att få ta del av dina "små hemligheter" ;-) Jag gillar heller inte att baka, kan inte sticka och vill gärna ha en ren diskbänk efter middagen! =D Öppnar du en låda eller garderob är det fullständigt "kaos" men du ser inget annat som ligger framme och är rörigt! (det som inte SYNS...;-)) Jag har alltid haft väldigt lätt för huvudräkning =D



    Trolda - kramar =D

    2011-03-03 | 13:46:28
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Linda säger:

    Haha... inte sova utan att ha diskat... så tokigt. Jag vill också att det är fint i köket när man vaknar. men jag ställer mig inte och handdiskar om det är nåt som inte rymdes i diskmaskinen eller om det tillkommit ett glas efter vi diskat och gjort fint.

    2011-03-03 | 16:01:46
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • Lejonkvinnan säger:

    Haha, just det med disken tyckte jag var lite roligt. Jag vill ha det uppdiskat på kvällen men får inte sömnproblem om det står något kvar ;)



    Kram

    2011-03-03 | 19:30:57
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag har ju inte följt din blogg så länge...så för mig var allt nyheter...lustigt...hur saker även stämmer på mig... hmmm..



    Har du hämtat dig efter helgen?



    Ha en god kväll!



    Kati

    2011-03-03 | 19:38:44

Kommentera inlägget här: