mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ännu mer motion...

Kategori: Nonsens & Hovendroven

I genomsnitt använder svenska kvinnor fyra år av sitt liv till städning.
Anita Nyberg, Tekniken - Kvinnornas befriare?
Hur mycket tid männen lägger på just städning verkar det inte
finnas någon statistik på, åtminstone inte i den bok jag har...

Nu ska jag använda en timme av mitt liv till att jaga dammråttor...

Och
Yohanna, du har alldeles rätt, det är Anna Karin Elde som illustrerat
boken som heter MAN KOPPLAR AV MED EN GOD BOK,
och är utgiven
(tidigt 90-tal ?) av Folkhälsoinstitutet


Kommentarer

  • kaffehörnan säger:

    Hoppas du hittar några st

    Nu verkar de vara ok igen

    kram

    2011-05-09 | 17:51:18
    Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
  • Anonym säger:

    På Ikea med fyra barnbarn. JAg har nio och det räcker med att ta ett av dem vid vissa tillfällen.



    Men de befinner sig i olika åldrar, halvvuxna och en fyraåring, dotter till den yngsta av mina tre döttrar.

    Vackert att se dina blåsippor på blogghöran.



    Du Städar? Ja idag har jag flängt runt som en skållad råtta. Städat fritidshuset för "tjejfest" onsdag. Och i vårsolens glans fixat tre pajer för morgondagens möte med gamla kollegor, det rullar på.

    Promenader, ja det är bra. Här finns det två promenadglada jyckar, så det är bara att trava på vilket väder som än råder.

    2011-05-09 | 20:35:52
  • murvelinas hörna säger:

    Skickade nyss en kommentar men glömde fylla i vem jag är.

    Kommenterade städning och promenader. Vi kanske "tokstädar".

    Du berättade, på Ikea med barnbarn. Oj, jag har nio, fyra killar, fem tjejer i olika åldrar. Alla är så söta, men krävande på olika sätt, Tre döttrar har verkligen fyllt barnbarnskvoten.

    2011-05-09 | 20:41:32
  • murvelinas hörna säger:

    På Ikea med fyra barnbarn. JAg har nio och det räcker med att ta ett av dem vid vissa tillfällen.



    Men de befinner sig i olika åldrar, halvvuxna och en fyraåring, dotter till den yngsta av mina tre döttrar.

    Vackert att se dina blåsippor på blogghöran.



    Du Städar? Ja idag har jag flängt runt som en skållad råtta. Städat fritidshuset för "tjejfest" onsdag. Och i vårsolens glans fixat tre pajer för morgondagens möte med gamla kollegor, det rullar på.

    Promenader, ja det är bra. Här finns det två promenadglada jyckar, så det är bara att trava på vilket väder som än råder.

    2011-05-09 | 20:46:08
  • annagitta säger:

    Jösses sånt strul. Antagligen på mitt bord. Blandar friskt och krånglar till på datorn...Är således ingen nörd. Barbarnen kan allt, men de finns inte här...

    Jag har skickat tre kommentarer till dig, men troligen 'är de i cyberspace. Få se om denna landar.



    2011-05-09 | 21:08:51
    Bloggadress: http://blogg.aftonbladet.se/gittan
  • Lillaviola säger:

    Städningen faller inte riktigt på min lott,för det gör kära maken så gärna...

    Men jag småspringer en då för jag har stundtals väldigt krasst minne;-)

    Och hunden är ju min uppgift,men visst är det väl så att när jag kommer hem så fortsätter mitt jobb. Läxor mat och allmänt tjafs om när man ska vara hemma för natten.



    En dag på egen hand ska snart ske=). Ha en underbar dag!/ Viola

    2011-05-10 | 07:49:13
    Bloggadress: http://www.lillaviola.bloggplatsen.se
  • Jessi säger:

    Sv. Oj sorry, din stackare! :( Ja jag förstår att de e jobbigt att se såna bilder när man bara käkar soppa!



    Haha vilken häftig bild! :) Så sant! ;)

    2011-05-10 | 09:28:24
    Bloggadress: http://jessiklein.blogg.se/

Kommentera inlägget här: