mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Började dagen med...

Kategori: Lycka!

ett besök hos min faster som tillsammans med min kusin B
har ett litet loppis.
Först bjöds det på kaffe med dopp, och en massa sladder och pladder,
efter det ut till loppisen!
Tyvärr fanns det just inget denna gång som föll mig i smaken,
mer än en "silvrig" bricka som jag bytte till mig mot 40:-,
den passar bra till ljusstakarna jag betalade 15:- för vid förra besöket... 

På vägen hem stannade jag till för att plocka liljekonvaljer och andas lite
gödseldoft ute på landet...
Det finns både fördelar och nackdelar med landet  ;-)

Nu tar jag igen mig, är fortfarande inte pigg och fri från förkylningen,
är rejält hes och har ont i halsen.
Så den längre promenaden får anstå ytterligare en dag...







Kommentarer

  • Linda säger:

    Åh så vackert med liljekonvaljer.... dom blommar inte än här.. men snart så.. vi har hela rabatten full i Lilla Gula Huse

    2011-05-26 | 15:04:08
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • mammakero säger:

    Vad fiint det blev! Jag gissar att den nyfyndade brickan syntes i bakgrunden på sista bilden...

    En otroligt vacker och stor bukett Liljekonvaljer!

    Jättefina bilder!!

    2011-05-26 | 17:28:43
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Lissen säger:

    Vad kul med släkten som har loppis.



    Det du köpt är precis min smak :-)



    Blomurnorna på balkongen har jag köpt på Blomsterlandet i Birsta. Tror dom finns kvar.



    Vi borde springa på varandra, på någon av alla fina stigar häromkring.



    Ha en trevlig helg. // Lissen

    2011-05-27 | 12:04:13
    Bloggadress: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här: