mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

För övrigt förstår jag inte...

Kategori: Vardag

hur biblioteket tänkt sig att jag ska få läsa de böcker jag vill, - i den takt jag vill...

Har nämligen fyllt beställningslistorna till max på både min och min mammas sida,
- får ej förboka fler står det... är spärrad...
(spärren slår till vid ca 10 förbokningar, men HALLÅÅÅÅ, jag läser 5-6 böcker/veckan,
och nu i sommar ska boklånen räcka i 3 månader på grund av att bokbussen tar semester...
Måste nog ringa bibblan och fråga hur vi storkonsumenter ska gå till väga)

Trist!

För jag har i nuläget ytterligare 18 st boktitlar som jag vill klicka in på listan!

Snusmumrikens pappa och jag är båda boklälskare och vi har på olika sätt försökt få
även sonen att fastna i lästräsket...
Jag köpte en bok häromdagen, och ta den lade sonen beslag på,
och läser med glädje!
Det gäller att hitta fler i samma genre!


Kommentarer

  • Carina säger:

    Oj, du läser mycket mer än vad jag gör ser jag.

    Visste inte att det var begränsat hur mycket man får boka, hadé ingen aning!



    Vi läser böcker både jag och Stefan, skönt att båda gör det tycker jag. Kan med gott samvete sätta oss med varsin bok bara :)



    Kram Carina

    2011-05-26 | 16:56:58
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Carina säger:

    Haha jag tror vi skrev samtidigt till varandra :)

    2011-05-26 | 16:57:53
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Linda/Candygirl säger:

    Oj.. jag hinner inte mer än 2 böcker i månaden. Fast jag har ju å andra sidan ett heltidsjobb att sköta...

    2011-05-26 | 17:09:29
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • mammakero säger:

    Fast jag läser mycket nu när jag är hemma, så läser du minst 2 böcker mer än mej i veckan! Det kan man kalla storkonsument!

    Kul att hitta något sonen vill läsa... Nuförtiden läser inte barn. De kollar film istället.

    2011-05-26 | 17:23:45
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • syster säger:

    Du få väl göra två flugor på smällen, dvs ta dina stavar och vandra mot kulturhuset istället då och då. Utrusta dig med ryggsäck så kan du oxå vandra hem, eller varför inte ta bussen.

    ps. har sköna läsefåtöljer i trädgården på Gotland, du kan komma ner och provläsa om du vill =)

    2011-05-26 | 18:11:34
  • Marie-Louise säger:

    Det finns ganska många nu i samma genre. Gamla rockare som skriver om sina liv :) Slash, Nikki Six, Marlin Manson för att nämna några...

    Jag hoppas bibblan kan hjälpa dig med att få låna fler, annars får du väl ta hjälp av barnen så att de lånar en hög till dig :) Kram

    2011-05-26 | 19:32:49
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Nu har jag läst ikapp din blogg... så många inlägg jag missat fast jag endast varit borta en dag från cyberrymden.



    Ja, jag förstår att du har problem med bokbeställning... du vräker ju i dig litteratur.... vilket vi alla är glada för....för vi andra "dregglar" och följer ditt exempel... läser alltså.



    Härligt med dina barnbarn... fin bild från ditt hem... är det bättre med värken?



    Ha det bra!



    Kati

    2011-05-26 | 20:50:31
  • soffie säger:

    men guu va knäppt kan du sätta upp på nån annan familjemedlem,hoppas de kan göra undantag så du kan bunkra upp inför sommarn,

    Ha en goo kväll å gamla Keitan har nog en hel del att berätta i den boken den ska jag med läsa!

    kram

    2011-05-26 | 22:33:33
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här: