mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lugnet efter stormen...

Kategori: Vardag

flyttstädade igår, det allra sista tog jag imorse,
nycklarna är inlämnade och lägenheten är synad,
- nej det sista är inte gjort.
För se... det behövdes tydligen inte när hyresvärden hörde att det var
Snusmumriken och jag som städat ur!
(Shit, hade jag vetat det före så hade vi kunnat struntat i det alltså...)   ;-)

Idag är det luuuugnt...
Inte många knop på den här gamla skutan inte!

Och det behövs ju inte!
Jag är Friherrinna och tillhör ledighetskommitén.
För så är det för mig, gör jag något ena dagen måste jag ha en "ta-igen-mig-dag"
efter det.
Idag blir det alltså några extra värktabletter och vila vila och åter vila!
(natten mot igår sov jag max två timmar, i natt sov drygt åtta timmar i sträck...
man vet liksom aldrig hur dagarna, eller nätterna, är...)

Har nästan lärt mig...

Igår var jag även med Systrarna Bus ett tag,
föräldrarna var på möte inför höstens skolstart,
då ska alltså Stora Bus får lära känna av livets allvar och förpliktelser...
Som hon längtar!

Tänk vad tiden går, hon börjar alltså 6-års till hösten,
Vilde Bill börjar 1:an och Sockerböna börjar i 6:an!

Och jag blir bara yngre och yngre... eller hur var det nu...?!

Att min 2-årspresent till Lilla Bus blev populär fick jag bevis för även igår,
- som hon kladdade på med lera och vatten,
hon hissnade och kippade efter andan när det kalla vattnet rann efter benen
och ner i skorna.
Men det hindrade inte henne...

Till båda systrarna Bus glädje dök morbror Snusmumriken också upp,
då blev det drag under galoscherna, vilda lekar, fotboll och hysteriskt hoppande
på studsmattan!
Skulle tro de töserna somnade ovaggade efter den kvällen...



Kommentarer

  • Lissen säger:

    Flyttstädning, det blir man alldeles slut av.

    Måste vara bra mycket roligare att vara med systrarna Bus. Man blir slut på ett roligare sätt.



    Jag gav min mamma en bukett liljekonvaljer i söndags. Hennes favorit blomma.



    Om du har lust och tid, vore det trevlig med promenadsällskap på fredag fm. Har ledig dag då.



    // Grannen :-)

    2011-05-31 | 14:49:29
    Bloggadress: http://lissento.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Ja, här blommar Aklejorna och prästkragarna för fullt... Vad kommer att blomma till midsommarafton??

    2011-05-31 | 18:59:09
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: