mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Snabbmat på 4 minuter...

Kategori: Mat & Dryck

Keldas Thaisoppa
Valfri färsk pasta, själv fördrar jag tortelloni med fyllning
Färsk koriander, kan uteslutas, men gör en hel del för smaken!

Låt pastan koka 3-4 minuter i soppan, klipp koriander över vid servering
(ingen ytterligare kryddning behövs)!

Vansinnigt gott!!

(Och snabbare än man ens hinner göra beställningen på MAX eller McDonalds)       ;-)

Kommentarer

  • syster säger:

    toppenbra tips! Tycker om soppan redan men aldrig testat med pasta.

    2011-05-16 | 13:48:13
  • mammakero säger:

    Mumsfilibabba, vad det lät gott! Och lätt!

    2011-05-16 | 14:20:30
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Det var inte så tokigt... lät gott... du ör ju som Lucky Luke... drar snabbare än din egen skugga.



    Ha det bra!



    Kati

    2011-05-16 | 17:13:17
  • Carina säger:

    Ska absolut testas, låter gott och enkelt!

    En variant vi brukar göra med just den soppan är med tärnad kyckling och just innan servering så har jag i tärnad tomat, mums!



    Fredagen den 13:e blev en turdag, jag har tjatat om att min nya tunika som jag hade då var en turtunika :)

    Jag är så himla glad, vilken lättnad jag känner nu!



    Kram Carina

    2011-05-16 | 19:48:38
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här: