mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vart tog våren och värmen vägen...

Kategori: Vardag

för inte är den då här iallafall!
Soligt för all del, men kallt!
Imorse låg det snö på gräsmattan och det kändes... som april...

Gluttade in i bloggarkivet för att se hur det var just det här datumet ifjol,
men jag hade inte skrivit något om vädret...
Däremot att Snusmumriken precis åkt till Mora på intensivkurs för körkort.
Och att mamsen och jag var på väg för att titta på hennes nya lägenhet.
Ett par turer till Erikshjälpen hann vi också med denna dag för ett år sedan...

Apropå lägenhet och flyttning, ni som följt mig ett tag vet ju att Snusmumriken
hunnit med ett antal flyttar och emellanåt även tvingats vara mambo  ;-)
En flytt i Hudik, - flytt till mig, - flytt till etta i Haga, - flytt till mig igen, - flytt till etta i Granlo
och nu har han blivit erbjuden, och tackat ja, till en tvåa dörr i dörr med hans nuvarande lya.
Om ca tio dagar ska han bära sitt pick och pack ungefär en meter  ;-)
Han är själaglad över att få ett riktigt sovrum igen och inte minst fönster åt alla håll, - ljust!
Dessutom ska en av hans bästa kompisar från Hudik ta över hans etta
eftersom han ska plugga här i stan och det är väl lite drygt en km till universitetet.
Passade utmärkt alltså! Alla är nöjda och glada  ;-)




Något annat jag höll på med så sakteliga för ett år sedan var nedtrappningen av
cortisonet, tänk vad tiden går!!
Lilla Bus fyller två i slutet av månaden, och när hon var nyfödd låg jag på
sjukhuset och var jättedålig.
Så det har alltså gått två år sedan dess!?
Det är så sällan jag känner av Temporalis Arteriken och Polymyalgia numera!
Har nästan glömt hur det var!
Även min eländiga kropp och värk har varit bättre ett tag, och jag njuter av det!!
Det är tur att ont krut inte förgås sååå lätt  ;-)
 

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Ja vart tog värmen vägen? Det försvann lika fort som den kom, precis när jag hunnit vänja mig...snopet.

    Vad skönt för sonen att han får större, och att flytta från dörr till dörr känns ju ganska skönt. Inte alltför långt att bära allt. Men det är klart, allt måste ju packas ner ändå om han inte ska flytta lösa pinaler :)

    Jag försökte söka på dina sjukdomar men hamnade bara här igen ;) den ena hittade jag om, men inte Temporalis ***, hur yttrar sig den? Kram vännen

    2011-05-03 | 11:35:37
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Lejonkvinnan säger:

    Visst är det kul att kolla tillbaka i bloggarkivet ibland? Hos mig var det sol för ett år sedan, det är det inte idag, här har vi haft en blandning mellan hagel och snö idag, usch!



    Känner inte till dina sjukdomar, kan du inte berätta mer?!



    Ta hand om dig!

    Kramar

    2011-05-03 | 12:28:43
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • Tekla Maräng säger:

    Skratt ser att vi undrar över samma sak i våra inlägg idag. Ja vart tog den vägen?

    Vad skönt att snusmumriken har fått en bättre lägenhet då kan det ju kännas skönt att flytta på prylarna den metern.

    Vet precis hur det där är min son höll på så ett bra tag med att flytta runt och bli mambo igen med jämna mellan rum.

    Dottern där emot bor här hemma hos mig. Hon har en hel massa handikap och vill inte i dags läget flytta till något gruppboende eller liknande.

    Kramar:O)

    2011-05-03 | 13:33:26
    Bloggadress: http://teklamrng.blogspot.com/
  • Linda/Candygirl säger:

    JA brrr.. här är svinkallt - känns det som. men det är väl så det ska vara i början av maj. åtminstone här hos oss. isen brukar öppna sig unge fär nu (fast iår gick den före valborgs) och då BLIR det kyligt ett tag... kommer värmen nu blir vi säkerligen utan i sommar och det vill jag inte.

    2011-05-03 | 16:32:50
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Anonym säger:

    Japp.. här har det snöat till och från i två dagar... kallt... burr...krypit ned i sängen för bloggrunda och läsning.



    Kram



    Kati

    2011-05-03 | 20:10:41

Kommentera inlägget här: