mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

November är här...

Kategori: Vardag

och det innebär väl ändå att vintern är i antågande...

Igår klickade jag faktiskt hem ett par julklappar,
- länge sedan jag startade så pass tidigt!
Det är i stort sett endast barnbarnen som får klappar,
vi vuxna som firar jul tillsammans brukar numera endast byta en klapp
av minde format
(kostnad).
Eftersom jag är ganska duktig på att vartefter göra noteringar om när min familj
nämner något de behöver, eller önskar sig, har jag idéerna klara över vad som ska handlas...

Som vanligt ser det tomt ut i den nya månadens agenda,
barnbarnen kommer på besök nu på torsdag till fredag, alla fyra, ska bli så mysigt!
Lyslördag den 19:de, funderar på att bjuda familjen på middag efter det...
Några träffar med vänner ligger på planeringsstadiet,
ett tandläkarbesök är bokat.
Och så står jag i kö för att träffa min läkare,
upptäckt det var lääänge sedan vi sågs,
och lika länge sedan jag tog några prover,
det har blivit så eftersom vi sköter recept och sånt via nätet...

That´s all...
Men, - det brukar fyllas på med aktiviteter i agendan  ;-)

Update: Såg precis att kronprinsessparet nästa vecka kommer till stan,
bl a ska de besöka Mitt Universitetet,
kanske kanske ska man ta sig en liten promenad ditåt för att kanske kanske skymta dem...)

Och här kommer han, - Mr November!

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Ja tänk vad tiden rusar iväg. Snart är det dags för julkalender :) både på tv, radio och blogg.

    Herr November ser ut att frysa lite ;)

    Kram vännen

    2011-11-01 | 10:42:08
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Ja, jösses vad tiden går snabbt! Dottern pustade mitt i fönstertvätten, att "det är bara 2 månader kvar av året, mamma!"

    Här är det inte många att köpa julklappar till. Vi firar själva som vanligt och mamma min får bara något litet, om vi inte överraskar henne med en liten digital kamera, typ den jag fått av dottern!

    2011-11-01 | 17:42:27
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Linda/Candygirl säger:

    Jepp.. snart börjar julfixet på riktigt längtar

    2011-11-01 | 18:03:41
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • heanku säger:

    Men jisses, en snygg karl! är det din? Eller kan man få låna honom? hihi...

    heanku

    2011-11-01 | 19:10:46
    Bloggadress: http://www.heanku1.blogspot.com

Kommentera inlägget här: