mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Flachback från barndomen...

Kategori: Lycka!

blev det när jag såg mina och syrrans gamla skidor ligga på gräsmattan hos familjen Bus!
(de köpte mina föräldrars hus, och hittar fortfarande, efter 7 år, fynd från förr i olika skrymslen...)

Jag kände riktigt doften av snö, glädjen över turerna, både i fjällen och hemmavid,
(fjällsemester var ett måste sommar som vinter. Många långa turer på skidor har det blivit.
Och hemma åkte vi på lägdor, i skogar och inte minst på berget,
- hejochhå, full karriär mellan träd och stubb, att vi ens överlevde)!?
Smaken av varm choklad och saftiga apelsiner när vi pausade...
Solen som värmde våra röda kalla kinder...
Ilskan när det var bakhalt eller j**lades på annat sätt...
Hur vi kunde frysa om händer och fötter...
Gapskrattet när jag t ex fastnade i repet och släpades med efter snövessla på fjället...
Rädslan när Systeryster ramlade med svanskotan rakt på en stubbe... AAAAJ!!
Lyckan när allt stämde, och man fullkomligt flög över "vidderna"!

Att några gamla skidor som väntar på transport till soptippen kan framkalla så många
härliga barndomsminnen!!










Fotade av några gamla kort ur album, Systeryster och jag på skidor...


Glöm inte att gissa i min tävling, scrolla ner till inlägget!

Kommentarer

  • soffie säger:

    härligt med minnen!

    hoppas du haft en mysig lördag

    2011-10-15 | 19:59:40
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här: