mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hög tid...

Kategori: Vardag

att stiga upp och nyttja tiden, den tid man nu har...

Domedagsprofeten Harold Camping säger,
- ännu en gång,
att världen går under,
och nu är det på fredag denna vecka som det smäller!

Så, vad ska man syssla med denna sista vecka då...?!

I mitten av veckan har jag tänkt städa trapphuset...
(fint ska det va när det går åt helv**e)
På torsdag ska jag till tandläkaren, och så har jag ju tvättstugan då...
(kanske jag ska avboka, vad ska jag med nykollade tänder och ren tvätt till i detta läge)?!
På fredag är jag bjuden på middag tillsammans med moster och morbror hos min mamma...
(NÄR på fredag går det åt pipsvängen? Hinner vi äta middag, ska vi kanske ändra till lunch...)?!
På söndag hade vi tänkt fira min dotters 39-årsdag!
(DET var ju riktigt dåligt planerat! Lika bra att ställa in, eller kanske tidigarelägga...)?!

Jag har även en liten to-do-list för hösten, den kan jag ju helt kassera nu!
Ganska skönt det...
Där stod ändå mest sånt som  *städa förråden, rensa skåp och garderober*


Till råge på allt startar jag denna sista vecka med att vara genomförkyld!
Snuvig och febrig!
Säger som min svärmor brukade säga,
*ska det gå åt helvete ska det gå med musik*!

Så jag laddar CD-växlaren med mina favoriter för att bli på bättre humör,
OCH så måste jag läsa ut Fasanjägarna så jag inte missar slutet...

Vad händer hos er denna sista vecka?!

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Jag hade tänkt putsa fönstrena i TVrummet idag. På torsdag har jag tvättstuga och har funderingar på att tvätta lakana i sängarna och bädda rent. Så ska vi nog ta en tur till stugan och "göra vinter"...

    Annars trodde jag att världen skulle gå under den 21/12 2012... Eller var det någon annan domedagsprofet som sagt det?

    2011-10-17 | 11:10:19
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Halloj!

    Satt och läste ditt inlägg om vad vi skulle göra i veckan och tyckte att jag nog borde kolla upp almanackan och det borde jag visst HA GJORT tidigare. För jag missade visst en tid nu för vaccinering av Irma nu på morgonen.

    Synd att jag inte läste ditt inlägg tidigare i morse då ;)



    Tackar så mycket för fin pepp av viktfiaskot i fradags. Som du säjer så har jag ju NJUTIT och det är viktigt det också ;)



    Och detta med svärmödrar är svårt. Men du har ett bra tänk så det kommer säkert att gå lika bra med sonen som med döttrarna.



    Hälsningar

    Yohanna

    2011-10-17 | 12:34:49
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
  • Yvonne säger:

    Tja, jag var och lånade lite nya böcker på bibblan och de får jag ha en månad, så jag hoppas jag slipper läsa ut dem denna vecka ;) (Clive Cussler, Skelettkusten och Ian Sansom, Fallet med de försvunna böckerna) På fredag spelar sambon på en After Work här i stan...så då hoppas jag att jorden inte går under just då! :)

    2011-10-17 | 12:49:52
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Åsa säger:

    Själv ligger jag nu under en filt i soffan förkyld o eländig. I morgon skall jag till optikern... det är väl allt jag har spikat tror jag.

    Krya på dig hörru!

    2011-10-17 | 13:18:57
    Bloggadress: http://asassecondtime.blogspot.com
  • Yvonne säger:

    Jo, jag vet att det finns ett Cafe August i övre Sverige också. "Mitt" August är en restaurang med trädgård och musikkvällar året runt! www.cafeaugust.se kan du kolla på om du vill! Ett gammalt ombyggt (och tillbyggt) hus på en kulle vid hamnen i Karlstad. En oas!

    2011-10-17 | 13:44:14
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Anonym säger:

    KRYA PÅ DIG!



    Akutköpt tvättmaskin... vår gick ur tiden..haha...



    Kati

    2011-10-17 | 20:15:29
  • soffie säger:

    den här veckan ska jag växla pengar så jag hoppas ej jorden går under för vi reser ju bort nästa vecka

    kram

    2011-10-17 | 20:29:02
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Maya säger:

    Ja Linda anländer väl med buller och bång på fredag...jag hinner avsluta del ett av dans kursen :)

    Och jag jobbar och "kockar" hemma som vanligt ler

    Kram

    2011-10-17 | 22:26:09
    Bloggadress: http://mayashideout.blogspot.com/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Vet inte om jag skrivit det förut men vad höstfint du gjort i bloggen!

    Grattis i efterskott till din dotter! Härliga foton från förr!

    Sen tackar man för morgonens första fniss...norrlänningarna!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-10-18 | 04:23:09
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: