mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Konversation vid frukostbordet...

Kategori: Familj

Lilla Bus; - vill ha äppelmos!
Mamma Bus (förvånat); - vill du ha äppelmos?!
Lilla Bus; - jaaaaa...
Mamma Bus; - vill du ha gröt med äppelmos?
Lilla Bus (suckar); - näää, bara ÄPPELMOS!!!

Efter en stund slår Mamma Bus äppeljuice i Lilla Bus glas...
Busungen skiner upp och utbrister lättat; - JAAAAAA, - äppelmos!!


 
Bilden tagen vid annat frukosttillfälle, med mjölk i glaset,
- inte äppelmosjuice  ;-)

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Tur för lilla Bus att hon har en förstående mor, som gissade vad hon menade!

    2011-10-21 | 06:39:02
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Ibland får man gissa "vilt" när de små säger saker. Hade en igår som letade efter "Gojs" -var är Gojs?! sa hon om och om igen. Visade sig att hon döpt sin docka till detta namn. Tillslut lyckades vi knäcka nöten.

    Vad gäller historien hos mig igår -retades "svärsonen" med mig och undrade om jag var helt säker på att de inte var från Marocko... Om du minns den historien för nån månad sen när jag blev uppringd från Marakech, fniss.

    2011-10-21 | 08:03:48
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    hihihi så underbart :)



    Fast mina barn åt faktiskt bara äppelmos med mjölk när de var små :) och de fullkomligt älskade det. Så jag reagerade inte när jag läste det här ;)

    Fast det var Momma´s (min mormor´s) hemmagjorda äppelmos utan socker som de så gärna åt när de var små. Och faktiskt gör det gärna det även nu, alltså äter hemlagat äppelmos med mjölk :D Kram vännen

    2011-10-21 | 17:31:05
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här: