mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lite underligt...

Kategori: Vardag

känns det trots allt,
- att man 2:dra oktober möter joggare med endast shorts
(nåja, och med skor) på...
(näää, något foto tog jag inte på männen ifråga, DET hade varit underligt det...)
Och om någon undrar, själv hade jag min "joggingdress på,
(hmmm, - trots att jag aldrig joggar...)
och det var alldeles på tok för varmt!
(innebär väl att jag egentligen klär mig efter almenackan istället för termometern...)
Sååå, är det höst nu, - eller är det sommar!?
Temperatur dagtid runt 20, nattetid runt 10...
(ännu en vecka tills brittsommar infaller,
indiansommar kallas det först om värmen kommer efter första frosten,
men om man bara tar ordet "höst", efter att hösta/skörda, då är det höst,
för skördat är det...)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Visst är det underbart med vädret...jag njuter... men helt klart svårt att klä sig... och det tycker även alla andra... variationen är otalig.



    Halvnakna karlar och stakar i källarn... du har roligt på din fritid det hör jah..haha... ett försök att vara rolig.



    Kram!



    Kati

    2011-10-02 | 18:43:52
  • Lejonkvinnan säger:

    Älskar värme så för mig får det härliga vädret fortsätta ett tag till. Vi hade frost här för någon vecka sedan, Sambon knorrade ordentligt på morgonen då han fick skrapa tjock is på rutan.



    Kramis

    2011-10-02 | 22:14:08
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Visst är det Brittsommar, trots att den är tidig... Och höst är det som sagt, här är det skördat, plöjt och harvat. Till och med sått!

    2011-10-03 | 06:52:40
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: