mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Svarta sinnen...

Kategori: Böcker

av Ian Rankin


Bibel-John var en fruktad serie­mördare i Skottland på 1960-talet
och han är fortfarande på fri fot.
Nu - tre decennier senare - dyker en ny mördare upp som kopierar Bibel-Johns mord.
Av pressen kallas han Johnny Bibel.
Samtidigt under­söker kommissarie John Rebus en oljearbetares våldsamma död.
Men fallen med de båda seriemördarna tränger sig oundvikligen in i hans utredning,
samtidigt som han tvingas göra upp med korrumperade kollegor och sitt eget förflutna.

Mitt betyg blir 4 av 5 möjliga
Tack Marie Louise för att du skickade mig den spännande polisromanen!

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Nu blev jag nyfiken, hade ju MÅNGA brevvänner i min tonår... Jag bor ju alltså kvar i mitt föräldrahem. Minns du var "din" Ingrid bodde?! Eller vad hon hette i efternamn (jag hette Nilsson)Någon Annchristin har jag svårt komma ihåg.. men någon Anki och någon Tina fanns det.. Var bodde du då?

    Du kan ju skriva i meddelande rutan på facebook om du vill.

    2011-10-02 | 14:25:42
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Yvonne säger:

    Den har jag läst! Jag gillar Ian Rankin...Och nu har jag hämtat Cardiotrainer! Jag har inte blivit riktigt klok på det än bara, så har du några bra tips får du skriva om du vill :)

    2011-10-02 | 17:08:32
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Cicki säger:

    Ian Rankin tillhör mina favoritförfattare. Just nu håller jag på med "Den hängande trädgården" och "Förlorade själar" ligger på nattygsbordet och väntar.

    2011-10-02 | 18:31:14
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: