mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hej & hå...

Kategori: Vardag

vad veckorna går...

Redan torsdag!? Hur gick det till egentligen...

Idag, som i stort sett alla torsdagar, ska jag städa trapphuset,
samtidigt passar jag på att tvätta lite,
när jag ändå är på språng så att säga...

Efter det ska jag packa lilla weekendväskan, - igen!
Men inga nöjen denna helg, eller... det är det väl egentligen,
men av ett annat slag än t ex förra helgen  ;-)

Mina döttrar och deras respektive ska nämligen till Stockholm,
dottern B och hennes O åker för att fira 20 år,
vilket efter kontrollräkning visade sig vara 21 år...
Dottern M och hennes F ligger tätt efter dem i antal år  ;-)

Systrarna Bus har bjudit hem mig för att umgås med dem under helgen.
Sockerbönan och Vilde Bill ska vara med sin farmor och farfar.

Eftersom Stockholmtåget går tidigt imorgon åker jag ut redan ikväll,
gammelmormor kommer ut en av dagarna för att bjuda på pannkaka,
i övrigt har vi inte planerat något,
men det blir säkert en helg med mycket lek och bus,
många kramar och pussar,
- och ett och annat bråk kanske (?)

Tidiga kvällar, och dito morgnar...

Alldeles underbart med andra ord!

Över till något annat...
Helena hittade ett mönster på så mysiga sockar,
vi beställde genast garn och satte våra respektive mammor i jobb,
- visst blir de fina!?

Kommentarer

  • Linda/Candygirl säger:

    Gud så söta strumpor.. jag som alltid fryser borde ha såna söta till helgklänningarna.

    2011-09-08 | 13:29:23
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Marie-Louise säger:

    Åh vilka fina och söta strumpor :) Kram

    2011-09-08 | 15:03:21
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jättesöta!



    Kati

    2011-09-08 | 20:29:51
  • Cicki säger:

    Ha det så trevligt med de busiga systrarna.....:-) Snygga sockor!

    2011-09-08 | 22:55:17
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.com/
  • Ingrid säger:

    Ohh, vilka "vill ha" strumpor!! Tyvärr har jag ingen mamma/svärmor till hjälp och armarna klarar inte stickning längre.

    2011-09-12 | 09:34:36
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: