mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Sju jävligt långa dagar...

Kategori: Böcker

av Jonathan Tropper



På sin frus trettiofjärde födelsedag överraskar Judd henne i säng med hans chef,
- radioprofilen Wade Boulanger.
Judd står i sovrumsdörren med hennes favorittårta i händerna och ser livet rämna...

Två månader senare, på väg till sin fars begravning får han veta att hans blivande
ex-fru är gravid.
Till råga på allt förväntas han sitta shiva, en judisk sorgevecka,
tillsammans med sin minst sagt dysfunktionella familj.

Det blir sju långa dygn, fyllda av överraskningar och röjda hemligheter, slagsmål,
otrohet och evig kärlek...

Jag fullkomligt älskade Troppers första bok,
Konsten att tala med en änkling
och förväntningarna på uppföljaren var något höga...

Så när Sju jävligt långa dagar glädjande och överraskande nog damp ner i min brevlåda, 
lades genast alla andra planer åt sidan, nu skulle det läsas!
(städa kan man väl alltid göra en annan dag...)
Frånsett några korta (micro)uppehåll, streckläste jag den.
Slukade den...
Och ändå, - en sån där bok som man bara önskar att man hade oläst,
och läsupplevelsen väntande framför sig... 
Jag skulle liksom vilja fortsätta umgås med Judd och hans galna familj...

Älskar dialogen i boken, den ironiska och något cyniska tonen.
Boken är oändligt sorglig, samtidigt som den är så hysteriskt galet rolig!
Och sååå varm!

Mitt betyg på det tragikomiska relationsdramat blir en stark 5:a av 5 möjliga!

Kommentarer

  • soffie säger:

    å guuu va roligt med en bok jag inte läst tusen tack för boktips,kram

    2011-09-30 | 20:43:24
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Vad roligt att få en bok så där :) tack för boktipset. Det där är faktiskt en författare som helt har gått mig förbi, men nu så kan jag kika efter honom i hyllorna. Kram

    2011-09-30 | 22:48:34
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Cicki säger:

    De böckerna låter det som man skulle försöka få tag på. Tack för tipset.



    PS. Du kanske fick den här för att du skrivit om den första.

    2011-10-01 | 01:27:55
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: