mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vissa grupper på Facebook...

Kategori: Bäst just nu

är svåra att motstå...

Det här är en av dem!

"Ge bort en bok
Det blir fort överfullt i bokhyllan, om man som jag gillar att köpa och läsa böcker.
Nu är det dags att rensa bort lästa favoriter och ge plats för nya.
Jag brukar ge bort böcker till vänner och bekanta och ibland blir det en och annan
kasse till Myrorna.
Nu tänker jag prova en ny grej och jag hoppas att så många som möjligt vill hänga på.
Gör så här: Lördagen den 17/9 skriver du en lapp med ordet "Varsågod",
lägger den i en b
ok du vill ge bort till någon och tar med den ut på dina lördagsbestyr.
Lägg boken i en hylla i mataffären, på bordet på kaféet, en parkbänk
eller bland skvallertidningarna hos frissan.
Man blir glad av att läsa, hjälp till att göra världen läsgladare!
Sprid gärna vidare, förstås :-)

Vi ses bland böckerna på lördag!"



Det här var så roligt, tror jag måste ta en runda till med några böcker...

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Tack för inbjudan till den här gruppen :) Jag har valt ut tre pocketböcker, men kommer nog välja ut några till och lägga ut runt om i Farsta :) Alltid glädjer det väl någon. Kram

    2011-09-17 | 12:31:58
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Yvonne säger:

    Så kul det verkar! Jag lånar ju mest böcker på bibblan...men lite pocketar har jag ju. Ska kolla på fb!!

    2011-09-17 | 13:08:29
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Cicki säger:

    Att ge bort böcker är toppen. Vi är ett gäng kvinnor som träffas med jämna mellanrum. Alltid är det någon som rensat i bokhyllan till förmån för oss andra. Dessutom är det toppen att köra på loppisen. Numera köper jag nästan alla mina böcker på loppis. Och lämnar tillbaka när de är lästa. Det blir en win-win-situation på det viset.

    2011-09-17 | 14:05:20
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.com/
  • mammakero säger:

    Vilken kul idé! Jag hann inte läsa detta inlägg tidigare. Dessutom var vi - jag och dottern - ute på landet där dottern plåtade hästar... De hade nog inte uppskattat några böcker... Får kan ju alltid tugga sönder dem...

    2011-09-17 | 18:46:15
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: