mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Där tvivlet gror...

Kategori: Böcker

av Thomas H Cook



En kväll blir Eric Moores tonårsson Keith ombedd att sitta barnvakt åt grannens
åttaåriga flicka Amy.
Nästa morgon är Amy spårlöst borta.
Plötsligt är Eric en av de föräldrar som han har sett på teve,
de som bedyrar sitt barns oskuld.
Det är bara det att han själv inte är övertygad om att sonen är oskyldig.
Och om Keith är skyldig - och kanske skulle göra samma sak igen -
hur ska då Eric som pappa handla?

Kanske inte den allra bästa bok jag läst, men stark historia om en familj som faller isär...
Och slutet var långt ifrån det jag förväntat mig!
Mitt betyg blir 4 av 5

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Låter spännande. Men vi gillar ju ungefär samma sorts böcker, är det en bok du tror att jag skulle gilla? och slutet är det bra eller dåligt? Kram vännen

    2012-02-14 | 21:17:11
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Pernilla säger:

    Tack för tipset!

    /P

    2012-02-16 | 09:06:44
    Bloggadress: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: