mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Gästinlägg: Sockerböna

Kategori: Vardag

Hej alla glada! 
Nu hade jag tänkt att kort berätta lite om mig själv;

Jag är ett utav barnbarnen som kallas "Sockerböna".
Jag är en tolv (snart tretton) årig tjej som bor med mina båda föräldrar och min lillebror "Vilde Bill".
Min skola är en liten naturvetenskaplig friskola som jag trivs på. Det är väldigt lite mobbing och undervisningen är bra. Jag har även jättefina vänner där som jag tycker om att umgås med. 

Mina intressen är att sjunga, dansa och på somrarna spelar jag fotboll med ett härligt gäng.
Jag har drömmar om att bli känd och flytta till någon storstad, helst New York.
Bland det värsta sakerna jag vet är när min lillebror eller någon i min närhet mår dåligt eller är ledsen.
Bland det bästa sakerna jag vet är choklad, "Sex And The City" och samt lyssna på musik från mina största idoler och förebilder bl.a Justin BieberRihannaNicki Minaj.  Som jag nämde förut så gillar jag och dansa. Jag dansar balett och streetdance. Eftersom jag dansar streetdance ibland så gillar jag också att lyssna på hiphop/R&B musik, exempelvis Lil WayneChris Brown osv. 

Nog om det!

Idag så hade vi temadag på skolan om andra världskriget eftersom det är förintelsens minnesdag idag.
Vi började med en liten introduktion på morgonen om vad kriget egentligen handlade om.
Senare såg vi en film om en kvinna som överlevt, men som dock förlorat många familjemedlemar.
Efter lunchen pratade vi lite om hur man kan förebygga att det inte någon ska bli orättvist behandlad på skolan.
En ganska hyfsad skoldag, även fast jag blev mulad på rasten. haha.

När jag kom hem så var mamma hemma, och ett tag senare kom mormor och Vilde Bill hem.
Strax före fyra åkte jag och mamma in mot stan eftersom jag hade klipptid. Klippte topparna och blev nöjd!
Pappa är i Björnrike och jobbar, så det blir tyvärr lite mys utan han ikväll.
Ikväll har vi ätit tacos och inte gjort något speciellt.
Imorgon ska jag kanske vara med någon kompis tror jag, och på söndag ska jag nog kanske hitta på något med min pojkvän. hihi! 


En bild på mig  :)

jaja, nu ska jag dra.
ha det bra!
kram

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Detta var otroligt bra skrivet, en väldigt välskriven text. Det verkar vara en klok tjej, denna "Sockerböna" - förstår nog varför hon kallas detta, så söt som hon är :)

    2012-01-27 | 20:53:14
    Bloggadress: http://norrlandblogg.com
  • Yvonne säger:

    Hej lilla sockerböna! Vad du skriver bra, var stolt över det! Hälsningar från Karlstad!

    2012-01-27 | 21:32:50
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Åsa säger:

    Roligt att få lära känna dig också lite! Men ta nu och säg till mormor att jag saknar hennes blogginlägg =)

    2012-01-27 | 22:21:10
    Bloggadress: http://asassecondtime.blogspot.com/
  • mammakero säger:

    Vad kul det var att "lära känna" dej! jag har hört så mycket om dej och sett flera bilder på dej, av mormor. Det är kul det med, men detta är ännu roligare!

    Saknar din mormor något förskräckligt...

    2012-01-28 | 10:35:11
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Trevligt att få läsa lite om dig, Sockerbönan :)

    Du kan väl hälsa din fina mormor att jag saknar henne och hennes fina inlägg. Kram och ha en fin helg.

    2012-01-28 | 12:41:55
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Linda säger:

    Vilket fint gästinlägg. Hälsa mormor och ha en fin söndag.

    2012-01-29 | 10:55:09
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • Ingrid säger:

    Hej Sockerbönan!!! Vad kul att du fick gästblogga lite, krama om mormor och hälsa, hoppas allt är väl med henne i kylan.

    2012-02-03 | 10:28:18
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Här var det fint besök må jag säga!!! =D KUL att få veta lite mer om dig sötaste Sockerböna! Din rara Mormor har ju berättat en del om er alla barn såklart, men kul att DU skriver nu också! =D Krama Mormor så mycket från oss! =D



    Trolda - och Lilleman! ;-)

    2012-02-08 | 14:16:22
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: