mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Citrongrottor...

Kategori: Bakning

har blivit Lilla och Stora Bus nya favoriter,
och så lätta att baka tillsammans...

250 gr smör rörs ihop med 1½ dl socker.
Blanda 4½ dl mjöl, 1 dl marsanpulver (kokvarianten) och 1½ tsk bakpulver.
Tillsätt smör-sockerblandningen och arbeta ihop allt till en deg.
Forma till ca 25 bollar, gör en grop med tummen och klicka i lite lemon curd.
Grädda i 175 grader ca 20 min.


Kommentarer

  • Hanna säger:

    Welcome back my friend :) och du är tillbaka STORT ser jag....till mångas glädje



    Själv är jag ju tillbaka till blogg.se - jag vet att jag är värsta virrhönan, som aldrig kan bestämma sig ;)

    2012-05-30 | 22:21:24
    Bloggadress: http://norrlandblogg.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Jo, dessa citrongrottor la du väl in receptet på FB också (minns jag kanske fel?).



    Jag som ogillar att baka, kanske kan göra dessa? Allt som är enkelt att göra gillas :)

    2012-05-30 | 22:24:55
    Bloggadress: http://norrlandblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: