mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ibland funderar man...

Kategori: Bäst just nu

över vad för vibbar man sänder ut...
Tankens kraft ska nog inte underskattas!
 
Fick för ett tag sedan en avi om hyreshöjningen som träder i kraft vid årsskiftet,
inga konstigheter alls, och ingen stor summa, ca 150:- mer i månaden,
men lägenheten är ganska dyr ändå, och den är inte helfräsch precis.
(hyran är nog acceptabel om man tänker på att det är nära centrum osv, inget överpris...)
Det jag kände nu var att jag skulle velat ha färg och tapeter för att fixa till min lilla 2:a, har ingen lust (eller råd) att bekosta allt själv!
Själva jobbet kan jag dock gärna göra,
sånt kan jag tycka är roligt, - och tid har jag ju... 
Och visst skulle det komma att ta tid, eftersom kroppen inte precis samarbetar varje dag...
 
- Precis så som jag brukar reagera så tappade jag helt plötsligt lusten att bo kvar!
Döless! 
Ni vet samma sak som när man börjar kika efter nytt jobb,
då är processen redan igång och man vill bara "bort"!
 
Började kika runt på lägenheter, hittade några som jag blev halvt om halvt intresserade av, en var det förra veckan ytterst nära att jag slog till på...
Men egentligen trivs jag ju såå bra i området, och i vanliga fall även med hyresvärden, - är jag ärlig gillar jag även lägenheten skarpt..
Egentligen!
 
Jag måste iallafall på något mysko sätt ha sänt mina funderingar över till hyresvärden!
För i fredags ringde hon och frågade om jag ville fräscha upp mitt boende!
Om jag gjorde jobbet själv kunde jag gå till färghandeln för att hämta det jag ville ha!
(om jag ville hantverkare skulle komma för att göra jobbet dröjer det ju naturligtvis ett tag)
Klart jag vill göra det!
 
Och ett tu tre så har min kärlek till mitt hem återvänt!
 
Jiiiipiiiii
 
 
 

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Härligt!
    Vad spännande och kul att få göra nytt!!

    Svar: Nu sitter jag med färg/tapetprover. Bläddrar i inredningstidningar och bara funderar hur jag skulel vilja ha det! ;-) Trevliga göromål!
    Mormor Mu

    2012-11-25 | 13:10:53
    Bloggadress: http://asassecondtime.blogspot.se/
  • ejmis säger:

    Måste ha varit tankeöverföring!!

    Svar: Ja, man börjar ju undra... ;-)
    Mormor Mu

    2012-11-25 | 17:23:43
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se
  • Ingrid säger:

    Nästan lite märkligt.. Men vad bra. Blir det lite nytt nu då!

    Svar: Märkligt, - även om jag sagt vid något tillfälle för länge sedan att jag verkligen skulle vilja fräscha upp! Jag är den som bott längst i huset och ska det bara fixas när någon flyttar ut får jag det ju aldrig gjort... (tänkte jag). Och tydligen sände jag ut de tankarna rakt ut i etern ;-)
    Mormor Mu

    2012-11-25 | 21:14:04
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se
  • Cicki säger:

    Du ser hur det kan bli. Lägenheterna i ditt område stiger verkligen i värde nu. Dottern och svärsonen letar större boende och deras tvåa är värderad till 360 000:-. De köpte den för 120 000:- för fyra, fem år sedan!

    2012-11-26 | 00:19:10
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: