mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Jag väljer att...

Kategori: Bäst just nu

glädja mig åt dagens besked att jag är berättigad till litet bostadstillägg!
 
För inte ska jag väl gräma mig över att jag inte kommit till skott och sökt tidigare,
- typ flera år sedan?!
 
Nä, - jag är sjukt glad över detta beslut!
 
Och jag har ju sökt en gång för länge sedan, då fick jag beskedet att min pension var för hög...
Och det fattar jag inget av nu, för pensionen att ju inte sänkts precis...
 
 

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Vad härligt!
    Tänk på att räkna lite högt bara när du anger din beräknade inkomst. Annars kan du bli återbetalningsskyldig sen. Och annars får man mer pengar i efterhand, och det är ju bättre!

    Svar: Vad snällt av dig att tänka på det! Jo, det är noga med att lämna rätta uppgifter, återbetala vore riktigt tråkigt!
    Hellre "återbäring"
    Mormor Mu

    2012-11-26 | 18:29:09
    Bloggadress: http://asassecondtime.blogspot.se/
  • Linda säger:

    Grattis. Extra slantar kan man ju inte få för mycket av.

    Svar: Så sant, blev en liten "löneförhöjning" på ett sätt ;-) Undrar så vad jag ska unna mig nu, - varje månad...
    Är sååå glad!
    Mormor Mu

    2012-11-26 | 21:05:12
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Marie-Louise säger:

    Men hyran kanske har höjts ;)
    Grattis vad bra att du fått igenom det :) Kram

    Svar: Jo, hyran har höjts från januari, men bostadstillägget är större än så. Så, jag får hyressänkning! Jiiipiii!
    Mormor Mu

    2012-11-26 | 21:51:58
    Bloggadress: http://www.madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här: