mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

4:de dagen med Dukan...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

och naturligtvis vägde jag mig på en gång jag stigit upp, - 2 kg!
(hur ofta har jag varit ivrig att väga mig!? - Sällan, mycket sällan)
På TRE (3) dagar!?
Hur är det möjligt, känns som om jag äter mer än någonsin!?
Behöver inte vara hungrig en endaste minut!
 
Att följa den här dieten i några dagar till känns bara bra,
och sedan blir det varannan dag så och varannan dag med lite tillägg av bl a grönsaker.
 
Som det är nu är det rent kött, fisk, fågel, skaldjur, ägg och magra mejeriprodukter.
Och inte att förglömma 1½ msk havrekli och 1½ liter vätska, och minst 20 minuters promenad.
Lätt som en plätt att följa, och billigt blev det när jag följde med dotra för handla igår...
Inget godis t ex, bara det gör ju skillnad, inget impulsköp av korv eller annat att stoppa i munnen...
(däremot belönade jag mig själv med en ny väska, tyckte liksom jag var värd det, kanske man ska ge sig själv en morot med jämna mellanrum... väska, frissan, ny tunika...)  ;-)
 
Och bäst av allt, - jag är inte ens sugen på något "gott" att äta, inte ens smågodis!
 
Att inte behöva tänka "vad är jag sugen på", utan "vad ska jag välja" av allt jag kan äta nu!
Ikväll ska jag festa på räkor, och till det ska jag fixa en dipsås med kesella...
Längta redan!
 
Inköpt på Åhlens 299:-, men med medlemskupong och återbärig kostade den mig 139:-  
Med många fack i olika storlekar, och mjuk kvalitet (lite mockakänsla) blev väskan ett FYND för mig!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Å vad fin den är sånn vill jag med ha :-)

    Du jag har flyttat från slankabonnie till hittaflytet.wordpress.com

    Följ mig gärna där :-)
    Får jag länka till dig där?

    Svar: Tack för flyttanmälan ;-)Jag följer dig givetvis!
    Klart du får länka, jag länkade till dig men tänkte inte ens på att fråga ;-(

    Ha en riktigt skön söndag!
    Mormor Mu

    2012-10-28 | 09:37:24
    Bloggadress: http://hittaflytet.wordpress.com
  • mammakero säger:

    Snygg "morot"! Håller med dej, sen jag började med vår diet så har jag inte något behov av godis eller fika. Tar det någon gång ibland tillsammans med vänner, jag är inte rigorös... Men jag har ingen längtan ens efter sött!

    Svar: Blev förvånad över hur snabbt mitt sockerbegär drog sig tillbaka.Sedan kommer jag absolut inte att vara fanatisk!
    Blir jag bjuden, eller vill ha mys lördag etc så kommer jag att ha det!
    Även om det är 5 dagar Dukan och 2 dagar som vanligt tror jag det kommer att ge resultat ;-)
    Mormor Mu

    2012-10-29 | 18:04:43
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här: