mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Modershjärtat...

Kategori: Böcker

av Katerina Janousch
 
 
En allvarlig olyckshändelse drabbar Cecilia Lunds familj.
Mormor Sonja blir påkörd utanför sitt hem och lämnas liggande ensam på gatan.
Cecilia och systrarna Susanna och Maria turas om att vaka vid hennes sida på sjukhuset, tillsammans med sin mor Christina.
De är alla utom sig av oro.
Vem kan vara så hjärtlös och feg och köra på en gammal kvinna?
Sakta kryper den oväntade sanningen fram: ett brott som varit fördolt i decennier är på väg att uppdagas och de få vittnen som kan berätta om det som hände måste tystas till varje pris.
Och den sista av dem är Sonja ...

Samtidigt försöker Cecilia hitta balansen mellan sitt arbete som barnmorska och livet som mamma och hustru.
Den nya familjemedlemmen skapar oro i rutinerna för såväl syskon som resten av släkten.
Cecilia känner sig splittrad i sin nya tillvaro som fembarnsmor och hon ställs även inför starka känslomässiga utmaningar.
För kärleken minskar inte när livet förändras.
Den ändrar bara karaktär.
Men vad händer när modershjärtat hotar att sprängas i tusen bitar? 

Modershjärtat är den femte delen i romanserien om barnmorskan Cecilia Lund.
De fyra tidigare heter Bedragen, Systerskap, Hittebarnet och Tigerkvinnan.

Katerina Janouch slog igenom stort med romanen Anhörig och har sedan dess kommit med en rad populära och kritikerrosade böcker, bland annat romanerna Dotter önskas och Sommarbarn samt faktaboken Barnliv.
Hennes böcker har sålts i över 900 000 exemplar. Hon är en av Sveriges mest kända experter på relationer och samlevnad och har skrivit ett antal titlar i ämnet.
Bokus
 
Alltså, jag gillar ju Janoushs böcker, och har alltid gett dem höga betyg.
Men den här blir jag inte fullt lika förtjust i!
Speciellt inte från början, den tar sig lite senare tycker jag.
Anledningen kan vara att jag precis innan läste en helt fantastisk bok, kanske var jag för inne i den fortfarande...
Modershjärtat får av mig 3,5 av 5 möjliga
 
P.S  Såg att författarinnan kommer till stan nu i höst och föreläser om medberoende...
Tror jag ska sparka mig i ändan och komma iväg!
Hennes bok Anhörig älskade jag, och tycker när hon talat om ämnet i media alltid haft så kloka inlägg...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: