mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Real life...

Kategori: Vardag

hos Yohanna även denna vecka, nu med temat "tidningar och förhållandet till dem"
 
Jo, nog har jag väl ett slags förhållande till magasin av alla de slag, dock inga fasta längre förbindelser, faktiskt mestadels bara lösnummer, och det räcker så bra för mig.
Ibland faller jag för något erbjudande och har ett kort förhållhande på kanske tre nummer, mest för att komma åt de gåvor som då lovas...
Sån är jag!
 
Morgontidningen har jag slutat med, läser den på nätet, kvällstidningen likaså.
Speciellt kvällstidningarna tycker jag mer och mer har gått över till skvaller, sextips, och skandaler av olika slag.
Nyheterna får en allt mindre och undanskymd plats där...
(och jag har sån tur att jag får köpa mina lördagsbilagar utan att köpa själva huvudtidningen, tack för det Hemköp)
Rena skvallertidningar läser jag nog i stort sett adrig. Inte ens hos frissan  ;-)
 
Min mamma köper de som man kan kalla veckotidningar, "damtidningar" kallas de väl också. Allas, Allers, Hemmets, Året Runt m fl och när hon läst ut dem hamnar de hos mig, jag bläddrar ärligt talat mest igenom dem, kollar gärna lite noggrannare på inredningssidorna, kanske något bakrecept m m.
Och så korsorden så klart!
 
Vid sängen finns ständigt en trave tidningar som väntar på att kollas igenom...
 
När jag är klar med tidningen gör jag ett X på framsida och lämnar tillbaka den till mamma, då vet hon att jag har läst den och hon kan skänka den vidare till sina vänninor.
Det händer också att jag tar med tidningar och lägger i väntrum på t ex vårdcentralen.
 
Jag har ett ofantligt stort begär efter kvällstidningarnas lördagsbilagor, för liten slant får man inredning, mat och bak, kryss, boktips och en massa massa annat...
De bilagorna, och ibland något inredningsmagasin hamnar i en speciell korg i hallen, där får gärna mina döttrar och Ejmis plocka på sig en hög att ta hem.
Ejmis brukar även komma med kassar fyllda med tidningar till mig, Land, Tara, amelia och trädgårdstidningar. (amelia ger jag sedan vidare till sonens flickvän)
 
I sängen ligger oftast några tidningar till hands, ifall ögonen blir för trötta för boken...
 
Sista anhalten, inte många tidningar som hamnar där egentligen...
De flesta hamnar alltså i något annat sorts kretslopp och läses av fler  ;-)

Kommentarer

  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Vilket jättebrasystem. Och vilken återanvändning. Här kan man verkligen snacka om att tidningarna sugs musten ur ;)
    Återkommer i morgon.

    Hälsningar
    Yohanna

    Svar: Idag du vännen skulle du vara i Sundsvall...Snöblask!! Snöblask!!
    Mormor Mu

    2012-10-16 | 12:48:43
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se
  • Ann Catrine säger:

    Men titta här, en el av mitt svar finns här ändå...
    Ibland fattar man nada!

    2012-10-16 | 13:05:45
    Bloggadress: http://mormormu.blogg.se
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    a ha ha nu blev det mystiskt för mitt svar finns ju kvar
    ;)

    /Yohanna

    Svar: Ja, man fattar inkentinken ;-)
    Mormor Mu

    2012-10-16 | 13:48:58
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se
  • mammakero säger:

    Maken envisas med att köpa kvällstidning. Själv lyxar jag till vardagen med HJ, som jag prenumererat på i flera år. Det är korsorden jag vill åt. När jag läst och löst klart det jag vill, så får min mor dem. Hon tar de svåra korsorden....!

    Svar: Själv gillar jag speciellt allers korsord, de är lagomt svåra för mig, eller rättare sagt... lätta... ;-)
    Mormor Mu

    2012-10-16 | 17:34:31
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Linda/Candygirl säger:

    jag gillar det där att tidningar läses av många. Det försöker jag också leva upp till. Men ibland åker dom på återvinningstationen. Men oftast har fler läst den före dess...

    Svar: Både miljö och plånbok mår alltså gott av att det cirkuleras bland tidningshögarna :-)
    Mormor Mu

    2012-10-17 | 20:03:53
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Veckans sammanställning av tidningsläsandet - papper eller digitalt, ligger ute nu
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/october/sammanstallning-av-real-tidningshunger.html

    Tack så mycket för att ni var med igen. Alltid lika kul.

    Hälsningar
    Yohanna

    2012-10-18 | 01:21:56
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se
  • AnneliH säger:

    Ja, kvällstidningarnas lördagsbilagor har mer blivit som en "veckotidning" kan ibland vara roligt att köpa :)
    Trevligt att titta in här hos dig. Ha en fin dag!

    Svar: Lördagsbilagorna ger mer för pengarna tycker jag än de flesta tjocka inredningsmagasinen, dyra och fyllda av reklamsidor som de är...Önskar dig en härligt skön måndag!
    Mormor Mu

    2012-10-18 | 07:05:44
    Bloggadress: http://www.shaggkvist.se/anneli
  • Anna säger:

    Gött när man har ett roterande system sådär, då blir det ju betydligt mindre att "ta hand om" i och med återvinningen. Och bättre för miljön också :-)

    Anna

    Svar: Bättre både för miljö och plånbok :-)
    Mormor Mu

    2012-10-18 | 08:20:11
    Bloggadress: http://pajver.blogspot.com
  • Pernilla säger:

    Jag köper någon bilaga då och då. Ibland lösnummer av något glassigare magasin men jag hinner ju inte läsa dem!
    Morgontidningen skulle jag också vilja säga upp med det protesteras här i huset. Det ska vara papper att bläddra i, säger maken.
    /P

    Svar: Jag hade lite svårt släppa pappersupplagan från början, och visst ska jag erkänna att jag gärna bläddrar i den när jag är hos min mamma, men i förhållande till kostnaden tycker jag ändå det är värt det att lära sig läsa på nätet :-)När det gäller de glassiga magasinen är det många sidor som faller bort, bara reklamsidor... Det gör ju att man blir lite irriterad!
    Mormor Mu

    2012-10-18 | 09:19:11
    Bloggadress: http://pernillaochpuma.blogg.se
  • Freja säger:

    Nä, kvällstidningar o skvallertidningar, de verkar skrivas av samma personer... Och här är det jag som skickar mina tidningar vidare till barnens gudmor och sen skickar hon dem vidare till sin mamma oh en väninna... Vad ska nu hända när jag sagt upp alla mina prenumerationer...

    Svar: Det kan man ju undra.. ;-)Blir kaos när inte tidningarna dyker upp i vanlig ordning, - dyrt är det ju också, så man måste ju kolla över tidningsskörden ibland!
    Mormor Mu

    2012-10-18 | 21:01:09
    Bloggadress: http://blogg.amelia.se/reddevil/
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Halloj!
    Hoppas att allt är bra, jag ser ju dig på fejjan ;)

    Nu är det dags igen.
    Skickar med en länk om du skulle bli sugen på att vara med:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/october/real-life-hander.html

    Hälsningar
    Yohanna

    Svar: spännande att se vad ämnet för veckan är... ;-)
    Mormor Mu

    2012-10-23 | 00:12:14
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se

Kommentera inlägget här: