mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Veckans vägning...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

hmmm, lite si och så med veckan som gått...
Dels, (och nu börjar ursäkterna...,) har jag varit på min dotters 40-årsmiddag,
dels har jag ätit lunch på restaurang vid ett par tillfällen,
(fast jag valde det absolut bästa alternativiet, och på den restaurangen finns det LCHF, GI och allt annat möjligt på menyn, - dock ej ännu Dukan, vem vet det kanske kommer...)
och sist, men inte minst, har jag varit urdålig på att röra mig!
Inga direkta långpromenader! Skäms på mig!
 
Slut på ursäkterna! 
(för denna gång iallafall...)
 
Nu har jag beställt boken, gått med i två stycken facebookgrupper i ämnet
(tack för jättebra tips Christina) och när boken landar i brevlådan kör jag igång på riktigt!
Tills dess fortsätter jag med min lite hemtillverkade diet,
den liknar väldigt mycket Dukanmetoden, sunt förnuft råder!  ;-)
 
Eftersom jag mår bättre när jag inte äter så mycket bröd, pasta och potatis känns det ganska lätt att undvika det, utan att vara fanatisk, blir jag bortbjuden sitter jag inte och petar i maten.
Jag gillar, som väl de allra flesta antar jag, "ren" mat, inte halv/helfabrikat.
Hellre en biff, kycklingfilé eller laxbit och massor av goda grönsaker.
Utan att tillsätta extra fett...
Så den här metoden gillar jag, och tror på!
Nu ska fläsket bort  :-)
 
Vad som hänt med vikten veckan som gått, minus ett halvt kilo!
Vänta bara tills jag drar igång på riktigt....

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Gott jobb! Med de förutsättningarna (ursäkterna) är det bra jobbat ändå!

    Svar: Och nu kör jag igång ordentligt!Nu ska fettet bort :-)
    Mormor Mu

    2012-10-23 | 18:54:08
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här: