mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Äntligen fick vi till...

Kategori: Vänskap

en träff, - min "gamla" vännina C och jag!
Så roligt det är när vänskapen finns kvar trots att det gått oceaner av år sedan vi senast träffats, vi har egentligen endast sporadiskt haft kontakt de senaste 10-12 åren, kanske sprungit ihop med varandra på stan, och hittade nu varandra via Facebook...
 
DÅ, när vi både arbetade tillsammans och umgicks på nästan all fritid var det mesta "party party", men den här vänskapen klarade av att vi både blivit äldre och att vi fått helt andra liv.
Att vi någonstans tappade kontakten, kanske på grund av nya jobb, nya män, nya... ja jag vet inte...
Nya intressen, ändrade livsförhållanden, upplevda sorger och bedrövelser men även glädjeämnen, inte minst våra barnbarn...
Det var alltså ingen speciell händelse som gjorde att vi tappade varandra, - jag flyttade från stan, hon flyttade från stan... 
Kort sagt, livet!
 
Min "nygamla" kompis ringde på dörren tidigt igår morse, och vi pratade pratade och pratade,
- rätt vad det var så var det mörkt ute och kväll!!
Och vi hade bara så himla trevligt!
 
Eftersom vi numera bor så nära varandra, (kanske 10 min med bil), så tror jag säkert vi kommer att träffas ofta ofta efter det här, - för som sagt vänskapen fanns kvar!
Och det gör mig så glad! 
 
I morgon ska jag luncha med ännu en gammal vän, min systers skolkompis, mina döttrars barnflicka.
Även den träffen ser jag fram emot så otroligt mycket!
 

 
Jag längst till vänster, och min vännina C jämte mig. 
Fotat under en Stockholmshelg någon gång början av 90-talet...
 
 

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Så underbart att hitta tillbaks till varann igen!

    2012-09-13 | 15:06:45
    Bloggadress: http://asassecondtime.blogspot.se/
  • mammakero säger:

    Vad roligt att hitta varandra igen! Extra kul att ni båda flyttat tillbaka till stan och numera till och med rätt nära!
    Härlig gammal bild!

    2012-09-13 | 16:31:29
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • ejmis säger:

    Tjejen i mitten...Kicki?...vart tog hon vägen? Flyttade hon till Norge?
    Kram!!

    2012-09-13 | 17:53:52
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se
  • Linda/Candygirl säger:

    Vad kul.. och vad bra att ni bor närmare varandra nu. Så ni kan fortsätta träffas...

    2012-09-13 | 19:06:38
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här: