mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Drunkna inte i dina känslor...

Kategori: Böcker

av Maggan Hägglund och Doris Dahlin
 

 
HSP Highly Sensitive Personality Sensitivt begåvad Stark-skör
Äntligen har forskningen och erfarenheten satt namn på det många känner igen sig i.
Det här är boken boken som förklarar, som bekräftar, och visar hur man tar vara på sin känslighet.
"Det här är den bok som vi önskar att vi haft då när det var som värst.
Den fanns inte.
Därför har vi skrivit den.
Den handlar om att hantera sitt liv när man varken är bara stark.
Eller bara skör.
Utan både och.
Stark och skör.
Det är en bok för dig som ibland önskar att du vore mer hårdhudad, mer okänslig.
Det är en bok för dig som får höra "Känn inte efter så mycket" och "Du inbillar dig!"
Det är en bok om hur man utnyttjar sin lysande känslobegåvning och inte drunknar i den.
Så nu finns den här boken.
En simskola för alla som riskerar att drunkna i känslohavet.
För att du ska slippa göra våra misstag - du hittar säkert egna att göra!"
Doris Dahlin & Maggan Hägglund
 
Inte visste jag att det fanns en bok skriven om mig, - eller åtminstone om såna som jag!
Såna som direkt de kommer in i ett rum läser av hur alla mår, pejlar läget liksom...
Som ena dagen är starka och drivande, - för att nästa dag ligga som en blöt fläck under en sten...
 
Lånade boken på bibblan, men kommer att köpa den, för den här vill jag stryka under i, 
anteckna och gå tillbaka till. Gång på gång!
Kanske jag inte förändras som människa, men jag kanske kan förstå varför jag agerar och känner som jag gör...

Kommentarer

  • Christina säger:

    Spännande, den måste jag låna.

    2012-09-06 | 19:29:45
  • tjockis säger:

    Älskar denna bok, helt underbar, ett otroligt bra verkyg när man är en HSP person. Har boken och läser korta stycken och får bekräftelse, känns gott att veta att det finns flera och att vi är UNIKA eller hur.

    Svar: Överallt dyker nu artiklar om detta upp. Så vi är inte ensamma, men kan ju vara jobbigt ändå... Tack för din kommentar!! Kram
    Mormor Mu

    2012-09-19 | 09:29:04
    Bloggadress: http://tjockisforever.blogg.se

Kommentera inlägget här: