mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Äntligen kan jag stryka...

Kategori: Heminredning

hallen på min to-do-list!
Tapeten har förvandlats från en gråaktig, lite smutsfläckig, dessutom med spikhål och andra småskador, strukturtapet till en pärlemovit vägg med härlig struktur och skimmer!
Nu nämns jag inte sätta upp något på väggen, njuter bara av att den är såååå fin som den är!
(förut var det så att jag tvingades hänga upp tavlor, speglar och annat för att dölja skador och fläckar!)
Målade givetvis även socklar, dörrkarmar och garderobsdörrar, eftersom när väggen målades såg jag även alla skavanker på det andra...
Nu letar jag bara efter en kartong eller låda i lämplig storlek att måla och hänga över det fula, men nödvändiga, proppskåpet!
 
Idag är lite av en vilodag, tänker bara läsa, se på teve och må gott,
(har varit på en kort promenad, och skottat fjäderlätt snö utanför våra entréer och runt soptunnor). 
men planen är att imorgon fortsätta med köket, väggar och lister är ju färdiga där, nu återstår skåpstommar och köksluckor!
Kanske upptäcker jag även där att den ena drar med det andra...  ;-)
Farligt att släppa lös mig med färgburkar!
(jodå, jag har stora planer även för vardagsrum och sovrum...)
 
När sonen bytte lägenhet för ett tag sedan kom min loppisfyndade skänk från femtiotalet tillbaka, (så är det med grejer i vår familj, vi bytlånar av varandra, allt från gardiner till möbler) skåpet ger perfekt förvaring och skämmer inte alltför mycket i min annars ganska vita lägenhet...
(Tvärtom, gillar verkligen mörka möbler som bryter av)
Skåpet köpte jag när Ejmis och jag för fem år sedan var på en gårdsloppis här i närheten, jag betalade 300:- och hittade lite senare en stämpel som visade att skåpet är designat av dansken Edward Kind-Larsen för Seffle möbelfabrik, jag googlade och upptäckte att ett exakt likadant skåp det året sålts på auktion för 15.000:-
Det är nog mitt allra bästa loppisfynd!
 
 

Kommentarer

  • Linda/Candygirl säger:

    Wow..vilket fynd. Var rädd om det

    2013-02-09 | 21:40:09
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • ejmis säger:

    Loppissäsongen närmar sig!!
    =)

    2013-02-15 | 00:28:49
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här: