mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Femtio nyanser av honom...

Kategori: Böcker

av E L James
 
 
När litteraturstudenten Anastasia Steele intervjuar den framgångsrike vd:n Christian Grey blir hon helt tagen - han är ursnygg, men skrämmande.
Övertygad om att hon inte kommer att träffa Grey igen gör hon allt för att glömma honom, tills han en dag dyker upp på hennes jobb och bjuder ut henne.

Den naiva och oskuldsfulla Ana blir förskräckt när hon inser hur mycket hon vill ha Christian, och när han varnar henne för att komma honom nära blir hon bara mer intresserad.

Men Christian Grey är ingen vanlig man - stormrik, passionerad och kontrollerande, med mörka hemligheter som döljs bakom den perfekta ytan.
Snart upptäcker Ana mer än hon någonsin kunnat ana om sina egna begär, och allt det Grey gömmer för omvärlden ...
Adlibris
 

Så har jag då börjat läsa triologin som alla pratar om, - "Femtio nyanser av honom" levde kanske inte upp till förväntningarna, väldans mycket och fantasifullt sex, men inte så mycket till övrig handling.
Trots det kommer jag på mig själv att fundera över bokens karaktärer även när jag inte läser...
Betyget från mig blir 3 av 5
(efter att ha läst fortsättningen kan jag bara tillägga att det är helt klart värt att traggla sig igenom den här första delen, för bok nummer två är riktigt riktigt bra, och jag har hört att trean är den allra bästa, den ska jag ta mig an i kväll...)

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Jag har länge velat läsa böckerna, men kommer aldrig till att göra det. Vi har några böcker som går runt på jobbet. Vill verkligen läsa den bokserien eftersom ALLA pratar om dem.

    2013-02-23 | 17:22:42
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Lotta säger:

    Har just börjat läsa den här trilogin. Alla pratar om den så man måste ju =)
    Kram

    2013-03-26 | 14:30:55
    Bloggadress: http://findmyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här: